فارس نیوز
1401/06/12
15:30
کاهش ۱۲ هزار و ۴۴۵ واحدی ‌شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند ریزشی با کاهش ۱۲۴۵۵ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا رو به کاهش قرار گرفت، شاخص کل بازار در پایان معاملات با کاهش ۱۲۴۵۵ واحد به رقم یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۴۱ واحد رسید.


همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۳۹۲۶ واحد به رقم ۴۰۷ هزار و ۹۷۳ واحد رسید، ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۶.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۱۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


شاخص‌های بورس امروز همگی قرمز بودند به‌گونه ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۰.۸۷ درصد افت کردند این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۹۵ درصد کاهش یافتند.


شاخص آزاد شناور یک درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۱ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۵۶ درصد کاهش یافتند.


نمادهایی که قبلا شاخص‌ساز بودند امروز بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند به گونه ای که نمادهای ملی‌مس، پالایش نفت بندرعباس، کشتیرانی، پالایش نفت اصفهان، شستا و ایران‌خودرو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.


در فرابورس ایران هم امروز اوضاع تعریف چندانی نداشته و شاخص کل با ۱۴۹ واحد کاهش به رقم ۱۹ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و ۵۶ هزار میلیارد تومان شد.


ارزش بازار پایه فرابورس به بالای ۳۴۴ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۳.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۹۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند، با این حساب ارزش معاملات دو بازار به حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان رسید.


امروز نماد سرمایه‌گذاری صبا تامین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای پلیمر آریاساسول، فرابورس ایران، سنگ‌آهن گهرزمین ، پتروشیمی زاگرس، بهمن دیزل و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


به گزارش فارس، مقامات بورس اعلام کرده بودند سود سهام شرکت‌های غیربورسی در سهام عدالت به زودی پرداخت شود که البته هنوز خبری از آن نیست همچنین مقامات دولت گفته بودند باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های خودروسازی از طریق بورس و به صورت بلوکی عرضه خواهد شد که هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این سهام هم اعلام نشده است.


دامنه نوسان در بازار سرمایه به مثبت و منفی ۷ درصد افزایش یافته اما هنوز اعتماد سرمایه‌گذاران حقیقی به بازار سرمایه برنگشته است.


انتهای پیام/


انتهای خبر

0
0