پایگاه خبری انتخاب
1400/06/17
08:18
#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مجلس طرح رفراندوم را پیش کشید / روسیه دوز دوم واکسن ها را به ایران نداد / پنجشیر در کنترل نیروه...

#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مجلس طرح رفراندوم را پیش کشید / روسیه دوز دوم واکسن ها را به ایران نداد / پنجشیر در کنترل نیروهای احمد مسعود




در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.




یک نماینده: اینکه رهبری گفتند کسی از مجلس به دولت نرود، فرمایش مطلقی نبود


معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: درباره حضور برخی نمایندگان در دولت باوجود توصیه رهبری گفت: اگر به بنده چنین پیشنهادی می شد مطلقا قبول نمی‌کردم ولیکن ایشان موضوع را به عنوان یک موضوع مطلق مطرح نکردند که کسی از مجلس به دولت نرود یعنی اگر شما وزرای کابینه آقای رئیسی را مقایسه کنید فکر می‌کنم وزن این دو نفری که از مجلس رفته‌اند شاید وزن قابل قبول‌تر باشد. او اظهار کرد: بنابراین منظور بنده این نیست که خدای ناکرده مجلس در برابر فرمایش مقام معظم رهبری ایستاده باشد، من معتقدم که فرمایش مقام معظم رهبری فرمایش مطلقی نبود اما در مجموع اگر به شخص بنده چنین پیشنهادی می شد، یقینا قبول نمی‌کردم.




مجلس طرح رفراندوم را پیش کشید


ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در مجلس از طرح تقاضای برگزاری رفراندوم به منظور حذف یارانه‌های آشکار و پنهان در مجلس شورای اسلامی خبر داد. بر اساس این طرح قرار است موضوع حذف یارانه‌ها و پپرداخت مبلغ آن به مردم به طور مستقیم به همه پرسی گذاشته شود. به گفته ابوترابی، تاکنون ۲۲ نماینده این طرح را امضا رده اند و این در حالی است که برای مطرح شدن آن در جلسه علنی، ۱۰۰ امضا مورد نیاز است.




واکنش یک نماینده به امضای یک میلیون ایرانی علیه طرح «صیانت»


غلامرضا منتظری، نایب رییس کمیسیون فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» درباره آخرین وضعیت طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» در مجلس در واکنش به مخالفت یک میلیون نفر از ایرانیان در فضای مجازی، تصریح کرد: بحث اصلی این است که آیا ما قانون می خواهیم یا نمی خواهیم؟ این سوال کلیدی است. اکثر کشورهای جهان در حوزه فضای مجازی، قانون دارند و نمی توان آن را انکار کرد. الان یمن که یک کشور جنگ زده است و هزاران مشکل دارد فضای مجازی اش دارای قانون است.




آخرین آمار کرونا در ایران


بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ تعداد ۲۷ هزار و ۱۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۱۴ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران به ۵ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۲۴ نفر رسید. همچنین ۶۳۵ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۱ هزار و ۸۹۲ نفر رسید.




اظهارات سردار قآآنی درباره اوضاع افغانستان


نماینده تبریز درباره در جلسه غیرعلنی مجلس گفت که در این نشست فرمانده نیروی قدس سپاه گفته شیعیان افغانستان برای جمهوری اسلامی اهمیت زیادی دارند و همه اقوام افغانستان باید در اداره کشور سهیم باشند. علیرضابیگی تصریح کرد: به گفته سردار قاآنی، آمریکا روزانه ۳۰۰ میلیون دلار در افغانستان هزینه کرده و بنا بر اعتراف رئیس‌جمهور این کشور، روزی ۱۸ نفر از سربازان بازگشته از افغانستان خودکشی می‌کنند. وی اظهار داشت: سردار قاآنی تاکید کرد آنچه برای ما در افغانستان اهمیت دارد، این است که امنیت جمهوری اسلامی مخدوش نشود، نقشه آمریکا این است که ایران را با جهان اهل سنت درگیر کند بنابراین جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای عمل کند که امنیت ایران مخدوش نشده و آمریکا به اهداف خود دست نیابد.




روسیه دوز دوم واکسن ها را به ایران نداد


باشگاه خبرنگاران متعلق به صداوسیما خبر داد که علیرضا رئیسی معاونت بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد کرونا در نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی نوشت: با توجه به عدم تامین دوز دوم واکسن اسپوتنیک‌وی و نامشخص بودن زمان تامین آن در آینده نزدیک، به منظور پیشگیری از تاخیر بیشتر واکسیناسیون و اعتراضات دریافت‌کنندگان نوبت اول و براساس مصوبه کمیته فنی کشوری واکسیناسیون کرونا، لازم است به افرادی که نوبت اول واکسن اسپوتنیک‌وی را دریافت کرده‌اند، یک نوبت واکسن استرازنکا به جای نوبت دوم واکسن اسپوتنیک‌وی تجویز شود. گفتنی است؛ برای نخستین بار است که تزریق ترکیبی واکسن‌های کرونا در ایران رسما تائید می‌شود. به نظر می‌رسد ایران نخستین کشور جهان است که تزریق ترکیبی واکسن‌های اسپوتنیک‌وی و استرازنکا را تائید می‌کند.




🆔 @Entekhab_ir

انتهای خبر

0
0