رمزارز نیوز
1400/10/28
13:49
فروش زمین‌های کره مریخ در متاورس!

مریخ ۴ (Mars۴) یک پروژه چند لایه است که NFTها، ارزهای دیجیتال و یک بازی را در خود جای داده است. این پروژه در دنیای متاورس طراحی… مطالعه مطلب ...

مریخ ۴ (Mars۴) یک پروژه چند لایه است که NFTها، ارزهای دیجیتال و یک بازی را در خود جای داده است. این پروژه در دنیای متاورس طراحی شده است.


وب‌سایت mars۴.me بستری برای زندگی در مریخ مجازی و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری است. همچنین مریخ ۴ اولین NFT درآمدزا در دنیای متاورس را به توسعه داده است.


عرضه توکن‌های NFT این پروژه سبب جمع‌آوری سرمایه ۲۵۰ هزار دلاری شد. این توکن‌ها مربوط به برخی زمین‌ها در مریخ مجازی بودند. توکن‌های NFT پروژه مریخ ۴ قطعات دقیقی از زمین‌ها در سرتاسر سطح این سیاره هستند که با استفاده از داده‌های ناسا و سایر آژانس‌های فضایی طراحی شده‌اند. تصاویر سه بعدی این زمین‌ها در وب‌سایت این پروژه قابل مشاهده است. این توکن‌ها بخشی از سیستم Epoch است که از یک مدل کمیاب برای تعیین قیمت استفاده می‌کند.


روش Epoch یک ساختار طبقه‌بندی است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد هزینه توکن را به صورت مرحله‌ای خریداری کنند. از طرفی کسانی که زودتر سرمایه‌گذاری کنند، هزینه کمتری می‌پردازند.


سرمایه‌گذارانی که NFT‌ها را در دوره کنونی (دوره ۱) خریداری کرده‌اند، ۵۱ درصد از درآمد دوره بعدی (دوره ۲) را دریافت می‌کنند. سیستم Epoch ۶ مرحله (مرحله صفر تا ۵) داشته و هر دوره دارای تعداد محدودی NFT دارد. وقتی یک دوره به اتمام می‌رسد، درآمد کسب شده بین صاحبان NFT دوره‌های قبل تقسیم می‌شود. این استراتژی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و سرمایه‌گذارانی که زودتر وارد پروژه شده‌اند، سود بیشتری از مراحل بعد دریافت می‌کنند.


علاوه بر این، پس از پایان یک دوره، معمولا قیمت NFT افزایش می‌یابد. اصل کمیابی بر سیستم Epoch حاکم است؛ یعنی هر چه زمین‌های موجود کمتر شود، ارزش نسبی آن‌ها بیشتر خواهد شد.


تنها حدود ۳۰۰۰ توکن NFT از مرحله اول پروژه مریخ ۴ باقی مانده است تا این مرحله پایان یافته و بیش از ۵۶۰۰۰ NFT فروخته شود. سرمایه‌گذارانی که در ایپچ اول NFT خریداری کرده‌اند، ۵۱٪ از پول فروش ایپچ دوم را دریافت خواهند کرد.

استفاده از توکن های Mars۴ برای ایجاد یک اقتصاد مجازی

توکن‌های موجود در پروژه Mars۴ برای بقای کاربران در محیط بازی کاملا حیاتی است. این توکن‌ها روشی جدید از کسب درآمد را ارائه خواهند داد. هر توکن NFT Land مربوط به یک قطعه زمین مجازی است که به مالکان اجازه می‌دهد حریم منحصر به فرد خود را داشته باشند.


متاورس این بازی پویا است و امکانات مختلفی برای مالکان زمین فراهم می‌کند تا ارزش افزوده در بازی ایجاد کنند. توکن‌های Mars۴ ارز اصلی بازی خواهند بود و به کمک آن‌ها معاملات بین کاربران صورت می‌گیرد. در واقع این توکن‌ها عامل اصلی برای تشکیل یک اقتصاد کاملا مجازی هستند.


در حال حاضر افراد زیادی توکن‌های این پروژه را خریداری کرده‌اند و منتظر شروع مرحله دوم عرضه و دریافت سود هستند. پیش‌بینی می‌شود با افزایش قیمت در مراحل بعد، سرمایه‌گذاران ابتدایی این پروژه سودهای قابل توجهی کسب کنند.


انتهای خبر

0
0