بورس پرس
1401/04/07
00:00
شروع دور جدید مذاکرات برجام از امروز در قطر / سفر نمایندگان ایران و آمریکا

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران راهی دوحه شد تا با سفر امروز نماینده ایران،دور جدید مذاکرات غیرمستقیم احیای برجام در قطر شروع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، آخرین تحولات مربوط به احیای برجام حکایت از آن دارد که بعد از سفر چند روز پیش جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران و موافقت ایران و آمریکا با از سرگیری گفت وگوهای غیر مستقیم و با میانجی گری اروپا، مقرر شد امروز سه شنبه جلسه ایی در دوحه قطر برگزار شود.


براساس این گزارش، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دوشنبه شب وارد دوحه شد و با وزیر خارجه قطر دیدار کرد. از سوی دیگر وزارت خارجه اعلام کرد علی باقری معاون سیاسی وزیر و مذاکره کننده ارشد ایران هم برای سفری دو روزه امروز سه شنبه عازم دوحه می شود.


جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم گفت: بازگشت متقابل به برجام در راستای منافع آمریکا و متحدان بوده و یک توافق بر روی میز، پیش روی ایران است که بستگی دارد خواهان پذیرش یا رد آن باشد


همزمان با این تحولات ، دفتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، خواهان بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به دلیل مقابله با افزایش قیمت‌های ناشی از جنگ اوکراین شد و اعلام کرد فرانسه طرفدار تعیین حداکثر قیمت نفتگ در سطح کشورهای تولیدکننده است.


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0