بورس پرس
1398/12/13
00:00
زمان دو عرضه اولیه در یک روز مشخص شد / جزییات واگذاری ۱۳ و ۲۰ درصدی

زمان قطعی عرضه اولیه بیستمین و بیست و یکمین شرکت های جدید مشخص و مقرر شد چهارشنبه ۱۳ و ۲۰ درصد سهام تامین سرمایه بانک ملت و دوده فام در بورس و فرابورس واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در ادامه ورود شرکت های جدید به بازار سهام ، زمان عرضه اولیه ۱۳ درصد سهام تامین سرمایه بانک ملت در بازار دوم بورس و ۲۰ درصد سهام دوده فام در بازار دوم فرابورس مشخص شد.


براین اساس مقرر شده ، چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳ درصد از سهام "تملت" شامل ۹۱۰ میلیون سهم با محدوده قیمتی ۳۲۰ تا ۳۴۰ تومانی هر سهم و سهمیه ۵۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه شود . همچنین سرمایه گذاری توسعه معین ملت متعهد خرید و سقف تعهد خرید ۵۰ درصد سهام قابل عرضه است.


طبق بررسی های بورس پرس، تامین سرمایه بانک ملت ۲۸ دی سال ۸۹ با سرمایه اسمی ۱۰۰ میلیارد تومانی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید و در ۱۸ بهمن سال ۸۹ با اخذ مجوز از سازمان بورس فعالیت را آغاز کرد.موضوع فعالیت اصلی این شرکت، پذیره‌نویسی، تعهد پذیره نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار در عرضه های ثانویه درحد امکانات مالی یا از طریق تشکیل سندیکا با سایر نهادهای مشابه/ اشخاص حقوقی واجد شرایط است.


سرمایه شرکت با ۴۳ نیروی انسانی در حال حاضر ۷۰۰ میلیارد تومان است که گروه مالی ملت با ۹۱ درصد به عنوان سهامدار عمده، مدیریت سرمایه آتیه خواهان با ۵ درصد، و کارگزاری بانک ملت، واسپاری ملت، صرافی‌ملت و تدبیرگران بهساز ملت هر کدام با یک درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.


جزییات عرضه اولیه ۲۰ درصدی "شصدف"


همچنین مقرر شده ، همین چهارشنبه ۲۰ درصد از سهام "شصدف" شامل ۳۴ میلیون سهم با محدوده قیمتی ۱۹۰۰ تا ۱۹۹۰ تومانی هر سهم و سهمیه ۶۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه شود . همچنین کارگزاری بورس بهگزین و شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا متعهد خرید و سقف تعهد خرید هر کدام ۲۵ درصد سهام قابل عرضه است.


در این میان برای اولین بار عرضه سهام به صندوق های سرمایه گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده صورت می پذیرد. این صندوق ها می توانند نسبت به ورود سفارش تا حداکثر معادل حاصل ضرب تعداد دارندگان واحدهای صندوق در ضریب تخصیص هر نوع صندوق طبق ضرایب تعیین شده بر اساس پیام ناظر در روز بعد از عرضه اقدام کنند.


تعداد کل سهام قابل عرضه به صندوق ها روز پس از عرضه اولیه ۶ میلیون سهم و حداکثر ضریب تخصیص صندوق به ازای هر دارنده واحد صندوق برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، مختلط و با درآمد ثابت به ترتیب ۳۷، ۱۱ و ۲ تعیین شده است.


طبق بررسی ها، شرکت دوده فام چهارمین تولید کننده دوده صنعتی در ایران با فناوری نوین است که در سال ۹۱ در شهرستان دزفول شهرک صنعتی شماره ۲۲ به بهره برداری رسیده و با تکیه بر مزایای فناوری، تدابیر مدیریتی و تخصص نیروی انسانی آموزش دیده، زمان تولید محصولات جدید مورد نیاز بازار و بی‌نیاز کردن صنعت تایر و لاستیک از واردات آنها با ورود به بازارهای جهانی، سهم قابل توجهی از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده است.


شرکت در حال حاضر جزو واحدهای تجاری تحت مدیریت شرکت گسترش پایا صنعت سینا وابسته به بنیاد مستضعفان است.سرمایه اولیه این شرکت که در حال حاضر دارای ۱۵۸ نیروی انسانی است ۳.۷ میلیارد تومان بوده که طی چهار مرحله افزایش سرمایه به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0