بورس پرس
1401/10/05
00:00
بازدهی ۷۰۱ سهم مشخص شد: از مثبت ۱۸۶۶ تا منفی ۳۹ درصدی + جدول کامل

در برابر رشد ۱۰ درصدی شاخص در سه ماهه سوم سال، بازدهی سهام ۷۰۱ شرکت بورسی و فرابورسی با زیان ۱۶۳ سهم مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شاخص بورس از ابتدای مهر تا پایان آذر ماه از یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد به یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد رسید که حکایت از رشد ۱۰ درصدی دارد. شرکت ها نیز با شرایط متفاوتی از منظر بازدهی روبرو بودند. به طوری که سهام ۱۶۳ شرکت دارای بازدهی منفی بود و در برابر بازدهی صفر سه شرکت ، ۵۳۵ شرکت به بازدهی مثبت رسیدند.


براساس این گزارش، درحالی بازدهی سهام شرکت ها از تجمیع سه متغیر تفاوت قیمت هرسهم ، سود سالانه و افزایش سرمایه بدست می آید که طی این مدت ، فروشگاه رفاه با سرمایه ۴۵ میلیارد تومانی حاضر در تابلو زرد بازار پایه با بازدهی جالب ۱۸۶۶ درصدی در صدر همه شرکت ها طی این مدت ایستاد.


چهار شرکت دنا آفرین فدک، آرین توسکا، ورزیران و بیمه دانا هم به ترتیب با بازدهی ۳۴۵.۸، ۳۰۱.۵، ۱۴۶.۱ و ۱۳۹.۱ درصدی در پله دوم تا پنجم قرار گرفتند.


همچنین از بین بازدهی بین ۱۳۰ تا ۱۰۰ درصدی ، چهار شرکت سرمایه گذاری وثوق امین، ریل گردش ایرانیان، گروه صنعتی سدید و لبنیات کالبر به ترتیب با بازدهی ۱۱۷.۶، ۱۱۳.۳ ، ۱۱۱.۷ و ۱۰۸ درصدی قرار گرفتند.


در دسته بازدهی ۱۰۰ تا ۵۰ درصدی نیز ۱۹ شرکت جای گرفته اند که فنرسازی خاور با ۹۴.۲ درصد، سایپا شیشه با ۸۱.۵ درصد و سرمایه گذاری پتروشیمی با ۵۰ درصد در شمار این گروه محسوب می شوند.


در این میان، ۵۰۷ شرکت نیز دارای بازدهی کمتر از ۵۰ تا قبل از صفر درصدی قرار گرفتند که در این شمار فرابورس، ملی مس، پتروشیمی بوعلی سینا، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو، پالایشگاه تهران، تاپیکو، سایپا، پالایشگاه تبریز، شستا، بانک ملت، بانک صادرات ، فولاد مبارکه و چادرملو هستند.


شرکت های پتروشیمی شاژند، پتروشیمی خارک، بانک سامان ، پتروشیمی اصفهان، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، آذرآب، بانک ایران زمین، تپسی ، گل گهر، بانک گردشگری، بانک پاسارگاد و خط دریا بندر هم به ترتیب بازدهی منفی ۱.۷، ۱.۸، ۲.۹، ۵.۴، ۷.۶، ۱۶، ۱۷.۵، ۲۰.۲ ، ۲۰.۳، ۲۲.۱، ۳۱.۷ و ۳۸.۹ درصدی را ثبت کردند.


گزارش بررسی بازدهی همه شرکت های حاضر در تابلو های معاملاتی بورس و فرابورس از ابتدای مهر تا ۳۰ آذر ماه از طریق این لینک قابل دریافت و مشاهده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0