ایبنا
1400/03/04
13:00
تقویت بیش از ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۹ هزار و ۷۴۷ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد به یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۴۴۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۵۲ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۵۲۶ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد به رقم ۲۸۶ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۸۴ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد، عدد ۳۸۲ هزار و ۸۳۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۴۸ واحدی به رقم ۲۴۷ هزار و ۴۹۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۰۱۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۳۳۷ واحد افزایش به رقم ۸۰۰ هزار و ۷۲۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۰۰۸ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۲۶۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فملی، شپنا، شستا، شبندر، نوری و شتران با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپاسار، رمپنا و وسخوز، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۰۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۴۷ هزار و ۲۲۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۲ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غسالم(سالمین) با ۴.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وتوصا، وساپا، وتوسم، فروس و شپنا بود. همچنین نماد معاملاتی سدور(سیمان دورود) با ۳۰.۲۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خاذین، ثاخت، وملی، سقاین، وبیمه و پتایر قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0