رمزارز نیوز
1402/01/16
14:54
تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت ریپل (هفته سوم فروردین)

پس از اینکه در هفته سوم مارس، ارز دیجیتال ریپل (XRP) شاهد افزایش قیمت خود بود، این رمزارز اکنون در حال سپری… مطالعه مطلب ...

پس از اینکه در هفته سوم مارس، ارز دیجیتال ریپل (XRP) شاهد افزایش قیمت خود بود، این رمزارز اکنون در حال سپری کردن اصلاح جزئی روند صعودی خود می‌باشد.


به گزارش رمزارز نیوز، طی شش روز گذشته، قیمت این رمزارز از ناحیه مقاومتی ۰.۵۶ دلاری کاهش ۱۰ درصدی را تجربه کرد و در حال حاضر در سطح ۰.۵ دلار معامله می‌شود. در همین حال، معامله‌گران ممکن است قبل از شکل گرفتن ادامه روند صعودی، برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت به دنبال نقطه ورود مناسب در پولبک به ناحیه قیمتی پایین‌تر باشند.


تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت ریپل (هفته سوم فروردین)

در ۳۰ مارس، رالی صعودی ریپل در مقاومت ۰.۵۶ دلار متوقف شد و مرحله اصلاحی جدیدی را آغاز کرد. با توجه به افزایش احساس ترس و عدم قطعیت (FUD) شکل‌گرفته در بازار ارزهای دیجیتال، در صورتی که قیمت ریپل حمایت ترکیبی ۰.۵۰۸ دلار و سطح ۰.۲۳۶ فیبوناچی اصلاحی را از دست دهد و فشار فروش فروشندگان افزایش یابد، می‌توانیم انتظار کاهش بیشتر قیمت برای این ارز دیجیتال را داشته باشیم.


اگر قیمت ریپل زیر ناحیه قیمتی ۰.۵۰۸ دلار تثبیت شود، ممکن است شاهد کاهش ۵ درصدی قیمت این رمزارز و رسیدن به حمایت ۰.۴۷۵ دلاری باشیم. در کل، برای حفظ روند صعودی، اصلاح قیمتی این ارز دیجیتال نباید به سطح ۰.۶۱ فیبوناچی اصلاحی که در قیمت ۰.۴۲۳ دلار قرار دارد، برسد.


باتوجه به کاهش حجم فشار فروش فروشندگان می‌توان در نظر گرفت که این کاهش قیمت یک روند اصلاحی و موقتی است. بنابراین، پایداری و تثبیت قیمت بالاتر از سطوح ذکر شده می‌تواند حرکت صعودی مجدد برای این ارز دیجیتال را تقویت کرده و خریداران را تشویق کند تا خط گردن الگوی کف دوقلو (Double Bottom Pattern) که در ناحیه قیمتی ۰.۵۶ دلار واقع شده است را به چالش بکشند.


با بررسی اندیکاتور MACD شاهد شکل گرفتن یک تقاطع نزولی بالقوه بین خط MACD (آبی) و خط سیگنال ( نارنجی) هستیم که این مورد می‌تواند اصلاح قیمت ریپل را تشدید کند. در همین حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نزدیک به ۰.۴۷۵ دلار حرکت می‌کند و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در ۰.۴۳ دلار، قدرت پشتیبانی این سطح را افزایش می‌دهد.


انتهای خبر

0
0