اقتصاد آنلاین
1399/10/16
10:04
سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش در بورس امروز/ اقبال دوباره بازار به شرکت‌های کوچک

در بورس امروز خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم هزار و ۷۰۰میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات خرید برای صنعت محصولات چوبی به ثبت رسید و همچنین سهام صنایع چوب خزر کاسپین ۲۵۰میلیارد تومان تقاضای خرید داشت.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده ؛ در بورس امروز و در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۸۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۹۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به حدود هزار و ۸۰۰میلیارد تومان می‌رسد.


تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «چخزر»، «کوثر» و «اوان» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام صنایع چوب خزر کاسپین ۲۵۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «خودکفا»، «گدنا» و «گشان» در نوبت انتظار است.


ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۹۲۰میلیارد تومان (۳۲درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۸۷۰میلیارد تومان (۸۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۷۷نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف صنایع چوب خزر کاسپین به ۳۴درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.


«محصولات چوبی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۲۶۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بیمه و صندوق ‌بازنشستگی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۲۱۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «هتل و رستوران» با فشار فروش ۲۱۰میلیارد تومانی همراه است.


این جدول حدود ۳۳درصد از سه هزار و ۹۷۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع سه هزار و ۴۸۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۱۴درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۴۵۰میلیارد تومان خواهد رسید.


برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی کلیک کنید


صفهای خرید و فروش بورس  99.10.16
نقشه صفهای خرید و فروش بورس 99.10.16
انتهای خبر

0
0