مجتبی دیبا
1402/02/09
13:36
در بازار چه گذشت .... 📉 شاخص‌ها: روند کوتاه مدت شاخص کل صعودی است. همچنین روند کوتاه مدت شاخص هم‌وزن نیز صعودی است. امروز نمادهای شاخص‌ساز تقاضای ...

در بازار چه گذشت ....



📉 شاخص‌ها: روند کوتاه مدت شاخص کل صعودی است. همچنین روند کوتاه مدت شاخص هم‌وزن نیز صعودی است. امروز نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.



🤝 معاملات


✅ ارزش معاملات خرد عدد ۲۱۲۰۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۱٪ و نسبت به میانگین ماهانه ۳۳٪ افزایش داشته است.



✅ در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۳۷۹۳ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند ورود نقدینگی حقیقی برای دهمین روز متوالی با ثبت رقم ۲۴۶۸ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت آن هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.



✅ برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۴۰۸ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما امروز ۱۲۰۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.



✅ ارزش صف‌های خرید ۲۸۰۵ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۹۴۷ میلیارد تومان افزایش داشته است.


این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش ۱۶ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۸۸ میلیارد تومان قرار دارد.



🧮 پیشران‌های بازار


✅ بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۲۹۶۷ میلیارد تومان (۲.۱ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات ۱۹۲۹ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات ۱۷۷۰ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.



✅ گروه فلزات اساسی با ارزش معاملات ۲۹۶۷ میلیارد تومان (۲.۱ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه کانه‌های فلزی با ارزش معاملات ۷۴۲ میلیارد تومان (۱.۸ برابر میانگین هفتگی) و گروه چندرشته‌ای با ارزش معاملات ۱۰۰۰ میلیارد تومان (۱.۷ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

انتهای خبر

0
0