تحلیل کاربردی هلالات
1400/01/14
08:58
#خوب_است_بدانیم_که / بخش اول 14 فروردین 1) دلار حواله سنا 22.510 - 22.908 تومان. اسکناس تهران 25.480 تومان. 2) در بورس کالا، استایرن بوتادین رابر...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش اول ۱۴ فروردین



۱) دلار حواله سنا ۲۲.۵۱۰ - ۲۲.۹۰۸ تومان. اسکناس تهران ۲۵.۴۸۰ تومان.



۲) در بورس کالا، استایرن بوتادین رابر ۴۷۹میلیون ریال، استایرن منومر ۲۵۷میلیون ریال، اسید استیک ۱۷۴میلیون ریال، الکیل بنزن خطی ۲۸۱میلیون ریال، PVC هر تن ۳۳۷-۳۶۱ میلیون ریال، PP هر تن ۴۲۰-۴۵۱ میلیون ریال. تیرآهن ۱۱۷.۶ میلیون ریال، میلگرد ۱۱۳میلیون ریال، کریستال ملامین ۳۱۸میلیون ریال.



۳) ارزش معاملات خرد روز چهارشنبه ۴.۲همت. خروج پول حقیقی ۱۴۸میلیارد تومان.



۴) حقیقی ها برکت، حسینا، پتایر، حفاری، ریشمک، فولاژ خریدند. حقوقی ها پترول، شپنا، شستا، اپال.



**اقتصادی



۵) همتی می گوید " با اقدام‌هایی که بانک مرکزی در مدیریت بین بانکی به خصوص استفاده از عملیات ریپو انجام داده، میانگین نرخ سود بین بانکی به ۱۹.۷ درصد کاهش یافت. در این باره با توجه به کاهش نرخ سود بین بانکی، نرخ سپرده نیز کاهشی خواهد شد."



۶) وزیر انرژی عربستان می گوید "از ماه می تا ماه جولای به صورت داوطلبانه ماهانه ۲۵۰ ، ۳۵۰ و نهایتا ۴۰۰هزار بشکه به تولیدات نفت خود افزایش خواهیم داد."



۷) بر اساس تصمیم اخیر، مقدار کاهش تولید اعضای اوپک پلاس در ماه مه ۲۰۲۱ به ۶ میلیون و ۵۵۰، در ماه ژوئن امسال به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه و در ماه ژوئیه سال جاری میلای به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.



۸) زنگنه می گوید "با توجه به اینکه ۹.۶ میلیون بشکه از تقاضای جهان در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ کم شده بود، هنوز هم به تقاضای جهان در سال ۲۰۱۹ نرسیده‌ایم. وی در خصوص وضعیت داخلی ایران گفت، تولید گاز خام را به هزار میلیون متر مکعب در روز رساندیم."



۹) میانگین قیمت مسکن در تهران طی اسفند ۹۹ به ۳۰.۳ میلیون تومان رسید، به عبارتی عبور از ۱۲۰۰ دلار بازای هر متر مربع آپارتمان در تهران! نسبت به ماه قبل حدود ۷درصد رشد کرده و حجم معاملات نیز افزایش داشته است.



۱۰) تعداد بیماران بستری در هفته دوم فروردین ۱۴۰۰ نسبت به هفته اول بیش از ۳۵۰۰ نفر افزایش یافت که از ابتدای سال ۹۹ یک رکورد محسوب می‌شود. تعداد بیماران کرونایی در یک روز به ۱۲هزار نفر نزدیک شد.



۱۱) وزیر دارایی فرانسه می گوید "پیش‌بینی می‌شود که اقدامات قرنطینه‌ای اخیر تاثیر منفی بر اقتصاد سال ۲۰۲۱ داشته باشد."



۱۲) به دلیل تشدید موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹، استان اونتاریوی کانادا وارد قرنطینه ۲۸ روزه می‌شود.



۱۳) امیر صباغ می گوید "فصل دوم مالی ۲۰۲۱ شرکتهای عمده دنیا در شرایطی شروع شده که نسبت P/E سهام در بورس آمریکا به مرز ۲۸ رسیده که رتبه دوم بالاترین سطح از سال ۱۹۰۱ را دارد!"



۱۴) آمار اشتغال آمریکا در ماه مارس نشان از اشتغال نزدیک به ۹۱۶+ هزار نفری داشته که بسیار فراتر از انتظار ۶۴۷ هزار نفری بازار است، همزمان اشتغال ماه فوریه نیز بازنگری شده و ۱۵۶+ هزار نفر افزایش یافته است!



۱۵) شاخص مدیران خرید بخش تولید این کشور در ماه مارس PMI به ۶۴.۷ رسیده که اوج ۳۷ ساله بوده و فراتر از انتظار ۶۱.۳ بازار است! این موضوع محرک رشد اقتصادی این کشور و تداوم اوج گیریدلار طی روزهای آتی خواهد بود.



۱۶) بانک HSBC پیش‌بینی خود را از متوسط قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ از ۱۹۰۷ دلار به ازای هر اونس به ۱۸۳۰ دلار به ازای هر اونس کاهش داد.



۱۷) تخمین زده می‌شود کسری جهانی نفت در حدود ۲ میلیون بشکه در روز باشد. ما می‌بینیم که اقتصاد در حال بهبود است و این موضوع برای تقاضای جهانی نفت خوب است. در این سال، ما پیش‌بینی می‌کنیم که تقاضای جهانی نفت حدود ۵ تا ۵.۵ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.



**صنایع و شرکت ها



۱۸) انتظار می رود حداقل برای یک یا دو ماه، بازار پلی پروپیلن با محدودیت و کاهش عرضه روبه رو باشد. قیمت واردات PP از چین ۱،۶۸۰-۱،۷۳۰ دلار / تن CFR برزیل است.



۱۹) سخنگوی صنعت تایر ایران می گوید "با لغو تحریم‌ها هزینه‌های انتقال پول و انتقال کالاها که اکنون به واسطه کشورهای ثالث و دور زدن تحریم‌ها انجام می‌شود کاهش خواهد یافت، همچنین شرکت‌ها به منابع گسترده‌تری در خریدها، قیمت‌ها، شرایط پرداخت، استفاده از اعتبارات اسنادی و غیره دسترسی خواهند یافت."



۲۰) در تایرسازها، طی سال ۱۴۰۰ ، کارخانه جدید تایرسازی در اردبیل با تولید تایرهای رادیال سیمی با ظرفیت اسمی سالیانه ۲۵ هزار تن به بهره‌برداری خواهد رسید . فزایش ظرفیت تولید تایر سواری در شرکت کویرتایر به ۴۴ هزار تن، راه‌اندازی خطوط تولید جدید در تایر بارز در سایت‌های کردستان و کرمان و راه‌اندازی کارخانه جدید این شرکت در استان لرستان، همچنین توسعه تولید تایر شاسی‌بلندها در کارخانه های یزدتایر، بارز و کویر، از دیگر برنامه‌های شرکت‌هاست.



۲۱) در سال ۹۹ شرکت ذوب آهن اصفهان تولیدکننده مطرح مقاطع طویل۵۰،۰۰۰ تن ریل تولید کرد. این رقم افزایش سه برابری سالانه داشت.



بخش اول

انتهای خبر

0
0