سهامیاب - آموزش بورس
1400/10/26
08:36
#پیش‌بینی_بازار ✍🏻بورس اوراق بهادار اولین روز از هفته جاری را بی‌رمق همراه با رگه‌های منفی آغاز کرد. با گذر از دقایق ابتدایی بازار و بازگشت خودرو...

#پیش‌بینی_بازار




✍🏻بورس اوراق بهادار اولین روز از هفته جاری را بی‌رمق همراه با رگه‌های منفی آغاز کرد. با گذر از دقایق ابتدایی بازار و بازگشت خودرو به گردانه معاملات بار دیگر فشار فروش در این نماد روی کلیت بازار سایه انداخت به طوری که قدرت فروشندگان در بازار به طور ملموس‌تری حس می‌شد. در نهایت این رویداد شاخص با افت ۱۱ هزارو ۶۰۰ واحدی در رقم یک میلیون ۳۲۲ هزار واحد ایستاد. نماگر هم‌وزن نیز یک قدم جلوتر از شاخص کل با کاهش ۱.۰۱ درصدی به کار خود پایان داد.



📑اما وضعیت امروز بازار در مقایسه با سایر روزها تفاوت اندکی داشت و آن هم این بود که بازار بدون تفاوت به آنچه اتفاق افتاده و یا خواهد اتفاق افتاد فقط و فقط می‌فروخت. ریالی، دلاری، کامودیتی محور و... از این رفتار به وضوح مشخص است که بازار تقریبا به اوج بلاتکلیفی و خستگی خود رسیده و معامله‌گران نیز نقشی بجر تماشاگر بودن در این تالار به اصطلاح شیشه‌ای ندارند. به عقیده اکثر تحلیلگران وضعیت فعلی، حاکی از نبود نقدینگی است. نقدینگی که از ترس ریسک‌های مختلف جرات ورود به این بازار را ندارد. به طور واضح در جمله قبل منظور از ریسک، ریسک غیر سیستماتیک نیست که با جنبه‌های مختلف آماری می‌توان آن را به طرف صفر میل داد. چراکه کسی که در این بازار طعم ضرر روزانه ۵ درصد را چشیده است دیگر ترسی از رسیک‌های گفته شده نخواهد داشت. اما منظور از ریسکی که معامله‌گران نمی‌تواند آن را خوبی هضم کنند و با آن کنار بیایند ریسک دولت، رفتار مکارانه آن‌ها و تصمیمات شبانه سیاستمداران است که به ترس اصلی این روز‌های بازار سرمایه بدل شده است. از درد دل‌های اهالی بازار که بگذریم چند روزی بیشتر به سر رسید گزارش ۹ ماهه نمانده است. بازار نیز با توجه به روند صعودی فروش اکثر شرکت‌ها در گزارش‌های ماهانه انتظار صورت‌های مالی خوبی را دارد. انتظاری که در صورت عدم برآورد آن فضای بازار را به مراتب تلخ‌تر از روز‌های کنونی خواهد کرد.



📉برای امروز نیز، با توجه به معاملات پر عرضه روز گذشته، بازاری منفی اما کم رمق مد نظر است. اما همچنان ممکن است در نیمه دوم معاملات، بازار تحت تاثیر حمایت یک میلیون ۳۱۵ هزار واحدی با تحرکاتی از سمت خریداران مواجه شود.



✅ 📊👈سهام یاب

انتهای خبر

0
0