تحلیل کاربردی هلالات
1400/06/07
13:12
#مخابرات #ارتباطات در گروه مورد بررسی، 3 نماد مد نظر #اخابر #همراه #های_وب هستند. جمع درآمد این شرکت ها به صورت غیر تلفیقی در سال 99 برابر با 31.1...

#مخابرات #ارتباطات



در گروه مورد بررسی، ۳ نماد مد نظر #اخابر #همراه #های_وب هستند. جمع درآمد این شرکت ها به صورت غیر تلفیقی در سال ۹۹ برابر با ۳۱.۱همت بوده است. باری سال ۱۴۰۰ انتظار درآمد ۴۰همتی داریم اما نرخ رشد درآمد #های_وب ۶۵درصد و نرخ رشد درآمد همراه ۳۰درصد و اخابر ۲۵درصد خواهد بود که از تورم کمتر است.



چند فصلی است که اخابر به لحاظ عملیاتی، زیان ده شده و نسبت زیان به درآمد شرکت به صورت عملیاتی در سال ۹۹ بالغ بر ۱۱-درصد بوده است. در بهار نیز ۱۳-درصد بوده است اما حاشیه سود #های_وب ۵۹درصد در سال گذشته بود که ۷۳درصد طی بهار رسیده است همچنین حاشیه سود #همراه نسبتا ثابت و در بازه ۲۵-۲۶ درصد نوسان می کند.



هزینه عمومی اداری این سه شرکت در سال گذشته ۵.۲همت بوده که اخابر ۳.۶همت آن را پرداخت می کند. نرخ رشد هزینه عمومی اداری در های وب بالاتر از سایرین است و در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۵۵میلیارد تومان هزینه عمومی اداری خواهد داشت.



خدماتی که اخابر به همراه می دهد حدود ۲.۶همت سایر درآمدهای عملیاتی ایجاد خواهد کرد و البته این شرکت ۷۰۰میلیارد تومان هم در سال جاری هزینه مالی خواهد داشت. هزینه مالی #همراه همچون سال گذشته در همان بازه ۴۵۰-۴۷۰ میلیارد تومان خواهد بود.



اخابر ۴.۷همت در بخش سود سرمایه گذاری و سایر موارد دریافت می کند و #همراه ۱.۴همت. بر این اساس p.e fw اخابر که در پایان سال ۹۹ حدود ۴۰ واحد و همکنون ۴۷واحد است، بهبود نخواهد یافت چون نرخ رشد درآمد از نرخ رشد هزینه ها عقب است.



#همراه p.e حدود ۱۲ را به زیر ۱۰ می رساند. #های_وب که p.e آن ۱۲ بود، به ۱۰ رسیده و تحلیلی ۶ واحد خواهد بود لذا های وب طی ۴ فصل، با نرخ های جاری p.e ttm را از ۱۲ به ۶ تقلیل می دهد و شرایط نسبتا خوبی دارد.

انتهای خبر

0
0