اقتصاد آنلاین
1400/04/06
18:54
نگاهی به وضعیت پرتفوی تیپیکو در ماه گذشته / ارزش بازاری تیپیکو دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در خرداد ماه ۱۴۰۰ به حدود ۱۹هزار و ۲۷۶میلیارد تومان رسید. همچنین سهم صنعت مواد و محصولات دارویی در پرتفوی تیپیکو به ۶۱.۳درصد رسید.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ در خرداد ماه ۱۴۰۰، به طور خالص حدود دو هزار و ۸۰۰میلیارد تومان از ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین، کاسته شد. با این افت، ارزش بازاری تیپیکو در پایان خرداد ماه به ۱۹هزار و ۲۷۶میلیارد تومان رسید.


صنعت مواد و محصولات دارویی که در ابتدای خرداد ماه ۶۱.۵درصد پرتفوی تیپیکو را به خود اختصاص داده بود، در طی این ماه افت دو هزار و ۸۶۰میلیارد تومانی را رقم زد. لازم به ذکر است عمده این افت مربوط به نمادهای وپخش، دفارا و دپارس بود. به این ترتیب در پایان خرداد ماه مالکیت تیپیکو در صنعت مواد و محصولات دارویی به ۶۱.۳درصد کاهش یافت اما همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی تیپیکو را به خود اختصاص داده است.


گروه تجارت عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتوری با ۲۴.۳۵درصد و مواد و محصولات شیمیایی با ۱۲.۶درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین قرار دارند.


گفتنی است تیپیکو طی خرداد ماه حدود ۶۴میلیارد تومان سهام خریداری کرد. دارو، دقاضی، دتوزیع و هجرت از نمادهایی بودند توسط تیپیکو خریداری شدند. همچنین تیپیکو در این مدت ۵۹میلیارد تومان از حق تقدم‌های در اختیار خود را به فروش رساند.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


تیپیکو
انتهای خبر

0
0