مبین تحلیل
1399/11/30
21:31
📌#کدالبان 29 و 30 بهمن 1399 🔸#وبانک:59% وتوسم متعلق به وبانک هست و 26% آن متعلق به بانک ملی است. وبانک قصد دارد از طرف خود 45% و بانک ملی تمامی 26%...

📌#کدالبان


۲۹ و ۳۰ بهمن ۱۳۹۹


🔸#وبانک:۵۹٪ وتوسم متعلق به وبانک هست و ۲۶٪ آن متعلق به بانک ملی است. وبانک قصد دارد از طرف خود ۴۵٪ و بانک ملی تمامی ۲۶٪ سهام داری خود را در شرکت وتوسم یکجا به صورت بلوکی در اخرین روز معاملاتی سال جاری به فروش برسانند. قیمت این عرضه به ازای هر سهم، قیمت پایانی تابلو بورس در روز قبل از تاریخ عرضه یا تاریخ انتشار آگهی مزایده هر یک که بالاتر بود به اضافه ۷۵ درصد قیمت مذکور به عنوان صرف سهام مدیریتی، می باشد. لازم به ذکر است هزینه ای دفتری وبانک برای خرید ۵۹٪ وتوسم، ۳۰۴ میلیارد تومان میباشد. حال اگر فرض کنیم قیمت عرضه همان قیمت انتشار اگهی باشه در آن صورت سود وبانک از فروش وتوسم، تقریبا ۴۳۰۰ میلیارد تومان خواهد شد. که تقریبا سود هر سهم ۱۶۰ تومانی برای وبانک خواهد ساخت. البته بعید است این فروش انجام شود. ولی این خبر میتواند جو مثبتی بر روی سهم ایجاد کند.



🔸 #دی: این بانک ۵.۷٪ دماوند را فروخت که از این فروش ۶۳۰ میلیارد تومان سود برای این شرکت به ارمغان آمد. دلیل این فروش جبران زیان انباشته شرکت و خروج از ورشکستی بانک دی میباشد.



🔸 #کزغال:نوسان بیش از ۵۰٪ قیمت و ضرورت برگذاری کنفرانس خبری، p/e فوروارد سال ۱۴۰۰ این شرکت ۶ است.



🔸 #وگردش: برگزاری مزایده برای فروش شرکتهای نگین افق نیایش ۱۰۰٪-سرمایه گذاری و انبوه سازی پارس میکا کیش ۷۰٪-مجتمع صنعت فولاد بناب۶۶٪-نساجی کاشمر ۵۸٪-باشگاه گردشگری ایرانیان ۴۹٪-پرستیژلند ایران۳۱٪-کارگزاری آگاه ۲۰٪-تلاشگران اندیشه کاراد۲۰٪-تجارت بین الملل هم وطا آریا۱۵٪ ، البته قیمت پایه این فروش مشخص نمی باشد. احتمالا از فروش کارگزاری آگاه با توجه ارزش این روزهایی کارگزاری ها و عدم دادن مجوز جدید برای احداث کارگزاری ، سود خوبی نصیب وگردش شود.



🔸 #برکت:خبرهای خوب در مورد ساخت واکسن کرونا توسط این شرکت باعث افزایش قیمت بیش از ۵۰٪ برای این شرکت شد این نوسان قیمت باعث ضروت برگذاری کنفرانس خبری برای این شرکت شد.



🔸 #شتوکا: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه ۱۵۰٪ از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته به منظور ایجاد ظرفیت تولید ۱۴۰۰ تن انواع رنگهای صنعتی ضد خوردگی



🔸 #کفپارس: این شرکت در سال ۹۹ از زیان درآمد. درآمد عملیاتی شرکت با رشد ۶۳٪ به مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان رسید و بهای تمام شد با رشد ۳۰٪ به ۸۲ میلیارد تومان رسید. که این رشد درآمد باعث شد سود ناخالص شرکت رشد ۴۱۹٪ داشته باشد و به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برسد. سود هر سهم شرکت از منفی ۷۰ تومان در سال گذشته به ۴ تومان در امسال رسید.




➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0