تحلیل برای سود
1400/10/29
15:30
📝گزارش بازار چهارشنبه 29 دی ماه 1400 🔴 بازار امروز شروع منفی و متعادل را در آخرین روز هفته به همراه داشت. سپس کمتر از یک ساعت رفته رفته قدرت خریدا...

📝گزارش بازار چهارشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰



🔴 بازار امروز شروع منفی و متعادل را در آخرین روز هفته به همراه داشت. سپس کمتر از یک ساعت رفته رفته قدرت خریداران در گروه پالایشی افزایش پیدا کرد و به دنبال آن شاهد تکانه‌هایی مثبت درگروه‌های بانکی، خودرویی و فلزی بودیم. با گذر از نیمه اول بازار در حالی که شاخص با رشد بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ واحدی همراه بود و شاخص هم وزن افت ۱ هزار واحدی را تجربه می‌کرد، این گروه پالایشی بود که پیشرو بازار بود. در نیمه دوم همچنان شاخص به رشد خود ادامه داد و با ۳ هزار و ۵۳۹ واحد افزایش به عدد ۱ میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن هم به عقب نشینی خود ادامه داد و با ۱ هزار و ۳۸۶ واحد افت در جایگاه ۳۳۵ هزار واحد ایستاد.



🔴 نمادهای «فملی» « فخوز » « ذوب» « خودرو» «جم» بیشترین نقش را در کاهش شاخص داشتند و در مقابل نمادهای «شبندر» « شپنا » « کگل» « کچاد » «شتران » تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس با ۱۲ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «ارفع» « کگهر » « زاگرس» «بپاس» «کلر» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای «شاوان» «غصینو» «شبصیر» «شراز» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « فملی » « شپنا» « ذوب » « شبندر » «خودرو» «فولاد» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای « کرمان » «فرابورس » «مدیریت» « توسن » «فجهان » «وهامون» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۶,۰۲۲ میلیارد تومان بود که ۲,۴۸۶ میلیارد تومان آن (معادل ۴۱ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۶ میلیارد و ۳۵۱ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۴۵۵ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۲۴۲ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۸۹ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۵۳ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۶ درصد و حقوقی‌ها ۲۴ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۶ درصد و حقوقی‌ها ۱۴ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۱۶۳ نماد به ۱۱۳ نماد با ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان (کاهش ۳۵ درصدی) و تعداد صفوف خرید با افزایش ۲۰ نماد به ۵۸ نماد با ارزش ۱۶۶ میلیارد تومان (افزایش ۶۹ درصدی) رسید.



🔴 در معاملات امروز ۲۶۲ نماد در محدوده مثبت و ۳۴۸ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازاربه ۵.۸۴ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۶.۸۸ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « فلزی » «پالایشی » « خودرویی» « پتروشیمی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «فملی» «شبندر» «شپنا» «ذوب» «خودرو » «فولاد» «کالا» «شتران» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « خودرو » «ذوب» « فملی» « کرمان » « خساپا » بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای « شپنا» «شکام» «تاپیکو» «شبریز» «شغدیر» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فملی» «توسن» « وبملت » « بپاس» «ذوب» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



برخی اخبار منتشر شده:


🔵 مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ضمن تایید شکستگی خط انتقال میعانات گازی این شرکت اظهار داشت که خروج میعانات گازی از محلی شکستگی متوقف شده و به زودی عملیات ترمیم آغاز می‌شود.


🔵 میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه طی توئیتی اعلام کرد که سازمان برنامه و بودجه بر اجرای مصوبه ۱۰ بندی ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از بورس تاکید دارد و دولت علاوه بر برداشتن گام‌های عملی به حل ریشه‌ای مشکلات بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

انتهای خبر

0
0