اقتصاد آنلاین
1400/07/16
15:05
دولت سیزدهم برای ایجاد رونق اقتصادی تلاش می کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت سیزدهم با همراهی با مسئولان منطقه‌ای در تلاش برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی که به عنوان نماینده رییس جمهوری و هیات دولت در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم به شهرستان های گناوه و دیلم سفر کرده است روز جمعه پس از ابلاغ سلام گرم رییس جمهوری به بندرنشینان گناوه در بازدید از تاسیسات این بندر افزود: در این ارتباط مسائل و مشکلاتی که بر اثر تحریم های ظالمانه چند سال اخیر برای مناطق ساحلی و بندری استان بوشهر بوجود آمده است از سوی نمایندگان مطرح شده که برای بررسی و حل آنها تلاش خواهد شد.


وی بیان کرد: مسئولان محلی نیز مسائل و مشکلاتی را مطرح کردند که پس از بازدید رییس جمهوری و اعضای هیات دولت از استان بوشهر مورد بررسی قرار می‌گیرد تا برای بازگردانی رونق اقتصادی این استان در نشست شورای اداری چارهاندیشی مناسبی صورت گیرد.


خاندوزی ادامه داد: دولت در تلاش است با انجام اقدام های لازم شرایطی فراهم کند تا در سفر سال دیگر به استان بوشهر، درجه رضایت بیشتر مردم در ارتباط با رونق اقتصادی این استان را تامین کرده باشد.


وی اظهار کرد: در این راستا برای بخشهای مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات و تمرکز بر رفع مسائل حوزه تجارت و بازرگانی تلاش ویژه خواهد شد تا شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر باشیم.


خاندوزی افزود: اکنون زیرساختهای بندری در شان و مناسب فعالان اقتصادی و مردم خونگرم و ولایتمدار بوشهر نیست که باید تلاش کرد با ارتقا آن زمینه برای پیشرفت شاخص های اقتصادی این استان فراهم شود.


در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶ وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رییس جمهوری را همراهی می کنند.


براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر می‌کنند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.


وزیران یادشده که معین دولت هستند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت می‌کنند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواهند داشت.


همچنین محمد اسلامی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی، انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رییس دفتر رییس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر رییس جمهوری به استان بوشهر آیت الله رییسی را همراهی می کنند.


رییس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.


بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران های اهرم مرکز شهرستان تنگستان و موزه شهید رییسعلی دلواری از جمله برنامه هایی است که رییس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.


انتهای خبر

0
0