ایبنا
1401/03/24
14:09
تقویت شاخص بورس در میانه کانال ۱.۵ میلیون واحدی

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۶۲۱ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد، به یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۵۹ واحدی به ۲۱ هزار و ۴۸۱ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز (سه شنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۳۸ واحدی، به رقم ۳۸۳ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۷۷۰ واحدی، عدد ۴۲۹ هزار و ۹۳۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۷۲ واحدی به رقم ۲۶۳ هزار و ۴۵۲ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۸۰۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۶۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۹۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۱۱۶۰ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۳۶ هزار و ۴۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.




بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی میدکو، فخوز، نوری، ومعادن و رمپنا با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، شبریز، شستا و حکشتی تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۵۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۹۵ هزار و ۵۵۸ نوبت معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ختوقا(قطعات اتومبیل ایران) با ۵.۶۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خچرخش، ساروم، ستران و ستران بود. همچنین نماد معاملاتی سشمال(سیمان شمال) با ۵.۴۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وبوعلی، فمراد، وایران و شپاکسا قرار گرفتند.



انتهای خبر

0
0