مبین تحلیل
1400/05/03
21:27
📌 #دابور 🔸شرکت داروسازی ابوریحان برای سه ماهه 99 با درآمد 214.9 میلیارد تومانی سودی معادل با 111.5 تومان شناسایی کرده است که نسبت به دوره مشابه 50...

📌 #دابور



🔸شرکت داروسازی ابوریحان برای سه ماهه ۹۹ با درآمد ۲۱۴.۹ میلیارد تومانی سودی معادل با ۱۱۱.۵ تومان شناسایی کرده است که نسبت به دوره مشابه ۵۰ درصد رشد داشته است؛ ضمن اینکه نسبت به سود محقق شده زمستان تقریبا رشد ۸ درصدی داشته است. حاشیه سود ناخالص، عملیاتی و خالص نیز به ترتیب برابر با ۵۰، ۴۸ و ۳۱ درصد بوده است.



🔸فروش شرکت عمدتا داخلی است. حدود نیمی از محصولات شرکت به قرص دراژه و کپسول تعلق دارد. دیگر محصولات نیز به آمپول، شیاف و محصولات دامی مربوط می شود.



🔸در بخش هزینه های تولید نیز حدود ۷۰ درصد به مواد مستقیم مربوط می شود. حدود ۴۰ درصد مواد اولیه وارداتی است. توجه داشته باشیم که مواد بسته بندی نیز در بخش مواد مستقیم آورده شده است که حدود ۲۵ درصد مواد هستند. نکته مثبتی که در این بخش می باشد این است که مواد مستقیم مصرف شده در سه ماهه برابر با ۶۹ میلیارد تومان می باشد اما موجودی پایان دوره برابر با ۱۶۰.۷ میلیارد تومان می باشد. بنابراین با افزایش نرخ محصولات( مبنی بر آزاد سازی) انتظار بر این است که سود کوتاه مدت با حاشیه بالا برای شرکت ایجاد شود. نکته منفی که کلا در صنعت دارو است این است که حساب های دریافتنی در ترازنامه به نسبت وزن بالایی را به خود تخصیص می دهد که این امر منجر به این خواهد شد شرکت هزینه مالی بالایی را در صورت سود و زیان شناسایی کند.


➖➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0