تحلیل کاربردی هلالات
1399/05/13
08:30
#خوب_است_بدانیم_که 1) دلار سامانه سنا بخش حواله 180 - 183 هزار ريال . دلار آزاد طی روز گذشته نوسان سنگینی را تجربه کرد از 235هزار ريال به 225هزار...

#خوب_است_بدانیم_که


۱) دلار سامانه سنا بخش حواله ۱۸۰ - ۱۸۳ هزار ریال . دلار آزاد طی روز گذشته نوسان سنگینی را تجربه کرد از ۲۳۵هزار ریال به ۲۲۵هزار ریال و برگشت به ۲۳۲هزار ریال در پایان روز.


۲) دلار پتروشیمی ها برای این هفته ۱۸۲.۷هزار ریال اعلام شد.


۳) در بورس کالا قیمت شمش روی فاسمین ۵۰۵میلیون ریال قیمت خورد که یک رکورد محسوب می شود. کاتد مس فملی هم ۱۱۷۷میلیون ریال قیمت خورد.


۴) محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تکذیب طرح کاهش دامنه نوسان بورس به تجارت‌نیوز گفته رشد منطقی بازار سرمایه و حمایت از سرمایه‌گذاران در دستور کار مجلس قرار دارد.


۵) روز چهارشنبه تامین سرمایه امین در قیمت ۱۰۴۰۰ ریال عرضه می شود و هر کد معاملاتی ۳۰۰سهم می تواند درخواست دهد.


۶) علیرضا باغانی می گوید "مطلع شدم که نخستین شرکت پروژه محور آماده پذیره نویسی است." وی از شرکتی به نام تجلی صنعت با سرمایه ۱۰هزار میلیارد تومان نام برده است.


۷) بانک مرکزی می گوید که کاهش رشد منفی تولید در صنایع بورسی از منفی ۳.۳ درصد به صفر در خرداد ماه رسید.


۸) سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های درآمد ثابت در سهام به ۵ درصد کاهش یافت.


۹) دنیای اقتصاد می گوید "افت نرخ حواله درهم در معاملات آتی، ناکامی در شکستن سطح مقاومتی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی و افزایش شاخص کل بورس سه عاملی بودند که در کاهش قیمت دلار نقش داشتند."


۱۰) تایدواتر می گوید به دلیل عدم صرفه اقتصادی، قرارداد خود با شهرفرودگاهی امام خمینی را لغو کرده است.


۱۱) مپنا می گوید که مذاکرات جهت تحصیل سهام واگن پارس در حال انجام است و نتیجه اعلام می شود.


۱۲) شساخت از قرارداد خود با پتروشیمی گچساران رونمایی کرد. احداث واحد پلی اتیلن سنگین گچساران بر عهده شساخت خواهد بود.


۱۳) گزارش صنعتی موسسه Fitch Solutions، تولید جهانی معادن روی طی سال‌های آتی همچنان روند افزایشی خواهد داشت، چراکه افزایش قیمت، معدن‌کاران را به راه‌اندازی دوباره ظرفیت‌های بیکار و آغاز تولید در معادن جدید تشویق می‌کند. این موسسه پیش‌بینی کرده که تولید جهانی معدن روی به‌طور متوسط ۷/ ۱ درصد در سال طی دوره زمانی تا سال ۲۰۲۹ افزایش یابد و به ۸/ ۱۴ میلیون تن تولید ماده معدنی برسد.


۱۴) واردات سنگ آهن چین به بالاترین حد خود در یکسال گذشته رسیده است.واردات این کشور مرز ۱۰۰ میلیون تنی را در ژوین سال جاری ثبت کرده است.


۱۵) شرکت ماراتن پترولیوم (MPC.N) قصد دارد دو پالایشگاه نفت کوچک ایالات متحده را در مارتینز کالیفرنیا ، و گالوپ نیومکزیکو ، به طور دایم تعطیل کند وهمچنین بعلت کاهش تقاضای سوخت ۸۰۰ شغل راحذف نماید.


۱۶) بر اساس گزارش وزارت انرژی روسیه، حجم تولیدات روزانه نفت خام و میعانات گازی این کشور در جولای به میزان ۳.۸ درصد نسبت به ماه ژوین رشد کرده و به ۹.۳۷ میلیون بشکه در روز رسیده است که به معنای عدم پایبندی این کشور به توافقات کاهش تولیدات است.


۱۷) بنظر می‌رسد که تقاضا برای سوخت جت که در میان محصولات نفتی بیشترین آسیب را از شیوع کورونا دید، در حال بازیابی است و به همین دلیل نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران به آن جلب شده است. بازیابی تقاضا برای سوخت جت مستقیما به وضعیت کنترل کورونا وابسته است. (بهبود کرک اسپرد پالایش نفت)


۱۸) براساس داده های منتشر شده در روز جمعه توسط آژانس تحلیلی دولتی INE، شیلی؛ تولیدکننده برتر فلز سرخ جهان، در ژوین برای اولین بار از زمان آسیب ناشی از پاندمی کروناویروس کاهش یافت و به ۴۷۲ هزار و ۱۷۲ تن رسید.


۱۹) قیمت نخ و پلی اتیلن ترفتالات فایبرگرید تحت شرایط بهبود بخش نساجی بازار داخلی چین روند افزایشی در پیش گرفته است.


۲۰) دجابر یک اسپری برای بیماران کرونایی تولید کرده تا به تنفس بهتر آن ها منجر شود.


۲۱) ظریف با مقامات روس به صورت حضوری و با مقامات امارات ویدیو کنفرانس برگزار کرد. پس ازان در توییت های جداگانه این صحبت ها را سازنده خواند.


۲۲) بولتون می گوید "ترامپ نباید به دور بعدی ریاست‌جمهوری برسد"


۲۳) کاخ سفید گفته "انتخابات آمریکا بدون تعویق و سوم نوامبر برگزار می‌شود"


۲۴) وزیر خارجه آمریکا نسبت به برنامه راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین هشدار داده و گفته تحریم‌های کاخ سفید علیه ایران شامل چین هم خواهد شد. وی همچنین گفت اقداماتی علیه شرکت‌های نرم‌افزاری چینی اتخاذ خواهیم کرد.


۲۵) ارزش معاملات خرد روز یکشنبه ۲۷.۶هزار میلیارد تومان. ورود پول حقیقی ۳.۹هزار میلیارد تومان.


۲۶) توجه حقیقی ها به چند رشته ای، خودرو، پالایش، فلزات. وبانک، شستا، شپنا، فولاد مورد توجه حقیقی ها. حق تقدم حکشتی، غنوش، فخوز، وساخت مورد توجه حقوقی ها.


موفق باشید. ۱۳ مرداد ۱۳۹۹


انتهای خبر

0
0