سنا
1401/05/10
13:20
تاثیرگذارترین نمادها در جریان معاملات امروز

در جریان معاملات امروز بورس تهران، نمادهای فارس، نوری، فملی، شستا و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل و نمادهای شفن، وامید، های وب، غکورش و شبریز بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات سومین روز هفته، ۱۰ امرداد ماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۳۸۷ واحد افزایش به رقم ۳۸۰ هزار و ۳۶۲ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۴ هزار و ۱۱۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد رسید.


در سومین روز کاری هفته، بیش از ۳ میلیارد و ۵۲۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۲ هزار و ۹۸۱ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۸ هزار و ۳۷۳ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۰ هزار و ۲۲۰ معامله به ارزش یک هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه شیمیایی با ۲۳ هزار و ۹۴۵ معامله به ارزش یک هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۱۳ هزار و ۵۲۱ معامله به ارزش یک هزار و ۴۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۳ هزار و ۲۵۶ معامله به ارزش ۷۱۹ میلیارد ریال و گروه سیمان با ۱۳ هزار و ۱۳۲ معامله به ارزش ۷۱۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۴۲ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۳۳۵ واحد، شرکت ملس صنایع مس ایران با ۳۱۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۳۰۰ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۴۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت پتروشیمی فناوران با ۳۶۵ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۱۷۸ واحد، شرکت داده گستر عصر نوین با ۱۱۴ واحد، شرکت صنعت غذایی کوروش با ۹۷ واحد و پالایش نفت تبریز با ۴۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، دهم امرداد تیر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۵ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۷۳۸ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۸۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۸ واحد، بیمه پاسارگاد با ۱۰.۵ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۷ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۶ واحد و شرکت پتروشیمی تندگویان با ۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت اعتباری ملل با ۵.۵ واحد، شرکت زغال سنگ پرورده طبس با ۴.۷ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۴.۵ واحد، شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۳.۹ واحد و شرکت صنعتی مینو با ۲.۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0