بورس پرس
1400/09/26
14:20
معاملات مشکوک یک پتروشیمی، "بمپنا، لوتوس"، زیرمجموعه "خودرو" + ۱۱ نماد

در روز رشد ۱۳۹۹ واحدی شاخص، یک پتروشیمی، زیرمجموعه ایرن خودرو، تولید برق عسلویه مپنا، تامین سرمایه لوتوس پارسیان به همراه ۱۱ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازار سهام با نوسان مثبت و کم حجم آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با رشد ۱۳۹۹ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۲۹۳ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۵.۲ و ۳ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو، سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پارس خودرو به همراه آذرآب با تقاضای ۷۳۳، ۳۵۸، ۲۲۲، ۱۸۹ و ۱۶۵ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۲ تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، مارگارین شرکت حاضر در بازار اول بورس با افت ۴.۱ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۳۸.۵ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های آهن و فولاد میلاد ، ایران خودرو دیزل، گلتاش، مهندسی و ساختمان صنایع نفت ، سرمایه گذاری اعتبار ایران، پاکسان، تولید برق عسلویه مپنا، لیزینگ پارسیان، پتروشیمی مبین ، معدنی املاح ایران، بیمه نوین، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، تامین ماسه ریخته گری و سیمان ساوه معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور یک پتروشیمی ، زیرمجموعه ایرن خودرو ، تولید برق عسلویه مپنا ، تامین سرمایه لوتوس پارسیان به همراه ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0