تحلیل کاربردی هلالات
1400/03/31
08:13
#خوب_است_بدانیم_که / بخش سوم / 31 خرداد *اقتصادی 1. معاون هماهنگی شرکت توانیر می گوید "مصرف رمز ارزها معادل نصف مصرف تهران بزرگ است." 2. وزیر ...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش سوم / ۳۱ خرداد



*اقتصادی



۱. معاون هماهنگی شرکت توانیر می گوید "مصرف رمز ارزها معادل نصف مصرف تهران بزرگ است."



۲. وزیر انرژی عربستان در رابطه با کاهش سر مایه گذاری های جدید در زمینه اکتشافات و صنایع بالا دستی هشدار داد که می‌تواند سبب ایجاد ابرچرخه‌ای جدید در قیمت جهانی نفت شود.



۳. داده های اولیه اداره کل گمرک چین در ۱۸ ژوئن نشان می دهد که این کشور در ماه می ۳.۸ میلیون تن بنزین و سوخت جت صادر کرده است که در مقایسه با ماه آوریل که ۴.۸۵ میلیون تن بوده ونسبت به ماه مارس که ۵.۰۸ میلیون تن( بالاترین سطح در ۱۱ ماه گذشته) بوده کاهش داشته است. صادرات گازوئیل و سوخت جت در ماه می به ترتیب با ۳۸.۳ درصد و ۱۳.درصد کاهش به ۱.۶۸ میلیون تن و ۵۷۰،۰۰۰ تن رسید.



۴. ارزش تجارت خارجی کشور(صادرات غیرنفتی+واردات=نمودار آبی) از ۱۰۵.۹ میلیارددلار درسال ۱۳۹۰ با کاهش متوسط سالانه ۴درصدی، به ۷۳.۹ میلیارددلار درسال ۱۳۹۹ رسیده است.



۵. تعداد واکسن‌های کرونای تزریق شده در چین از مرز یک میلیارد دوز گذشت.



*سیاسی



۱. ساعت ۱۴ امروز دوشنبه، اولین نشست خبری ابراهیم رییسی برگزار می‌شود.



۲. عراقچی می گوید "تحریم‌های موضوعی و بخشی مثل بخش انرژی و صنعت خوردو، تحریم مالی، بانکی و بنادر، براساس توافقاتی که تا الان صوت گرفته همه این تحریم‌ها برداشته میشود. منتها مذاکره در مورد تحریم افراد و اشخاص وجود دارد که لیست بلند بالایی است."



۳. نماینده اتحادیه اروپا می گوید "هم اکنون در وین درباره این موضوع مذاکره می شود که چه تحریم هایی از ایران لغو خواهد شد. ما انتظار داریم که آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در خصوص ادامه نظارت بر فعالیت‌های هسته ای تهران به توافق برسند. پیش بینی می کنیم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تمدید توافق بازرسی ها، به توافق برسند."



۴. سرپرست هیات روسیه در مذاکرات می گوید "پیشترفت‌های مهمی در روند مذاکرات حاصل شده و در نشست امروز تصمیم گرفته شد مذاکرات موقتا متوقف شود تا هیات‌ها برای مشورت به پایتخت‌های خود بازگردند و خود را برای دور بعدی مذاکرات که احتمالا دور پایانی خواهد بود، آماده کنند."




موفق باشید / ۳۱ خرداد

انتهای خبر

0
0