اقتصاد آنلاین
1400/03/04
12:57
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۴خرداد) / بی اقبالی ۱۷۰میلیارد تومانی حقیقی ها به بانکی ها

افراد حقیقی در بورس امروز ۲۹۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وپاسار بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۲۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۵۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۹درصد یعنی ۷۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۱درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «بیمه و صندوق بازنشستگی» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «فرآورده‌های نفتی» و «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «وپاسار»، «وبملت» و «برکت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شپنا»، «نوری» و «ذوب» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک پاسارگاد حدود ۱۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت اصفهان با برتری حدود ۲۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۹۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی04.03.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع04.03.1400
انتهای خبر

0
0