سنا
1401/04/11
14:02
تاثیرگذارترین نمادها در جریان معاملات نخستین روز هفته

در جریان معاملات امروز بورس تهران، نمادهای کگل، شسپا، افق، فنورد و شیراز بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل و نمادهای فولاد، پارس، خودرو، وبملت و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات نخستین روز هفته، ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۲۷۷ واحد کاهش به رقم ۴۱۷ هزار و ۲۰۳ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۲ هزار و ۸۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید.


در چهارمین روز کاری هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۶۳۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۲۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۱۱ هزار و ۳۷۰ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۶ هزار و ۴۹۳ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۱ هزار و ۸۲۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۳۱ هزار و ۱۱۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۲ هزار و ۶۲ معامله به ارزش یک هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۱۷ هزار و ۱۷۱ معامله به ارزش یک هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۱ هزار و ۱۶۷ معامله به ارزش یک هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ایران با ۵۵۷ واحد، شرکت نفت سپاهان با ۲۱۲ واحد، شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با ۴۸ واحد، شرکت نورد و قطعات فولادی با ۳۹ واحد و شرکت پتروشیمی شیراز با ۳۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۸۱۶ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با ۷۹۵ واحد، شرکت ایران خودرو با۷۷۹ واحد، شرکت بانک ملت با ۷۴۳ واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با ۷۰۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (‌شنبه، ۱۱ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۰۲ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۲۰۹ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت نفت ایرانول با ۵.۵۷ واحد، شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین با ۳ واحد، شرکت بین المللی ساروج بوشهر با ۲ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۱.۸۹ واحد و شرکت دامداری پتروشیمی قائد بصیر با ۱.۸۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت سنگ آهن گل گهر با ۳۱.۳۴ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۹.۶۳ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۰ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۵ واحد و شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۱۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0