بورس پرس
1400/07/12
13:20
توضیح درباره عدم تایید معاملات دو روز اخیر نماد بورسی و بررسی سفارش ها

سرپرست معاونت نظارت بازار شرکت بورس با اشاره به بررسی سفارش های خرید و فروش وارده به سامانه و کشف قیمت انجام شده درباره عدم تایید معاملات دو روز اخیر یک نماد توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدرضا شاه نظری با بیان اینکه صحت معاملات در حراج ناپیوسته تنها به انطباق سفارشات خریداران و فروشندگان وابسته نیست به سنا گفت: قبل از تایید نهایی، داد و ستدها به لحاظ همسویی با دستورالعمل‌ها و ضوابط بررسی می‌شوند.


وی افزود: سفارش های خرید و فروشی که وارد سامانه و معاملاتی که به شکل کشف قیمت انجام می شود، همراه با جزئیات کامل و از ابعاد مختلف از جمله تعداد خریداران و فروشندگان و حجم سفارش و معامله آنها به تفکیک سهامداران حقیقی و حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد تا یک یا چند کد خاص با سفارش‌گذاری یا معامله پر حجم به روند سهم جهت ندهند.


این مقام مسئول ادامه داد: اطلاعاتی که از طرف نهاد ناظر بررسی می شود با جزییات بیشتر همراه است که باعث تطبیق فرایند بازگشایی نماد با دستورالعمل های مرتبط می شود.


شاه نظری در خصوص عدم تایید نماد "فروس" طی دو روز اخیر توضیح داد: بازگشایی اولیه این نماد قابل تایید نبود. چراکه کلیه بازگشایی‌ها طبق ساز و کار عرضه و تقاضای واقعی و حضور طیف گسترده‌ای از خریداران و فروشندگان انجام می‌شود. بازگشایی نماد شرکت فروسیلیس به دلیل کشف قیمت متاثر از سفارش‌گذاری و خرید پرحجم چند کد محدود، حائز چنین شرایطی نبود. بنابراین طبق دستورالعمل های انضباطی موجود و استناد به بندهای مربوط به سفارش چینی گسترده و معاملات متفاوت با جریان بازار، معاملات آن تایید نشد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0