آکادمی هلاکوئی
1401/02/21
20:00
رشد ۳۳ درصدی Maker در بحبوحه رکود بازار

همانطور که توسط IntoTheBlock گزارش شده است، رمزارز…

همانطور که توسط IntoTheBlock گزارش شده است، رمزارز Maker (MKR) علی‌رغم رکود کل بازار ارزهای دیجیتال ۳۳٪ افزایش یافته است. Maker (MKR) توکن بومی MakerDAO و Maker Protocol است که به کاربران اجازه می‌دهد تا استیبل کوین DAI را صادر و مدیریت کنند.


توکن MKR و استیبل کوین DAI از سقوط سریع استیبل کوین UST Terra در اوایل روز چهارشنبه بهره بردند و MKR شاهد رشد قابل توجهی تا ۹۳ درصد بود و به بالاترین حد روزانه ۲۲۸۴ دلار در ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) رسید.


بر اساس داده‌های CoinMarketCap، رمزارز MKR در حال حاضر با قیمت ۱۴۳۵ دلار معامله می‌شود که نشان دهنده افزایش ۱۲ درصدی قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته است. همانطور که Terra UST همچنان در حال سقوط است، MKR، ارز دیجیتالی که به ایجاد بزرگترین رقیب UST، یعنی DAI کمک می‌کند، در پاسخ به آن افزایش یافته است.


UST و DAI در طول زمان یک همبستگی معکوس را نشان داده اند. با توجه به این واقعیت که DAI در حال حاضر سرمایه گذاری مطمئن تری بین این دو است، MKR در طول رکود فعلی بازار محبوبیت پیدا کرده است.


در حالی که UST نوسانات شدیدی را تجربه کرده است و از ۱ دلار به زیر ۰/۲۶ دلار سقوط کرده، قیمت DAI کاملا ثابت مانده است. با ادامه سقوط LUNA، رمزارز MKR در زمان‌های سخت شاهد صعود است، زیرا ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران از این فرصت برای سرمایه‌گذاری روی آن استفاده کنند.


در حالی که میزان موفقیت اقدامات برای re-peg کردن (معادل‌سازی قیمت یک کریپتو با دیگری) UST در حال حاضر نامشخص است، Do Kwon بیانیه جدیدی را به جامعه Terra صادر کرده و از برنامه های ریکاوری گفته است. او اظهار داشت: “قبل از هر چیزی، تنها راه پیش روی ما، جذب عرضه استیبل کوین UST است که می خواهد خارج شود. هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. ما چندین اقدام اصلاحی برای کمک به مکانیسم peg و جذب عرضه پیشنهاد کرده ایم.”


در زمان انتشار این مقاله، LUNA در بحبوحه سقوط چشمگیر قیمت خود، در نزدیکی ۰/۸۳ دلار معامله می شود.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد .


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0