ایبنا
1402/02/04
15:20
تامین مالی ۳۰۰ میلیارد تومانی ۱۹ طرح از بستر سکوی «آی بی کراد»

ارزش تامین مالی طرح‌های آی بی کراد به ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش ایبنا، شرکت تامین سرمایه تمدن در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ موفق به اخذ مجوز تامین مالی جمعی از شرکت فرابورس ایران شد و اولین تامین مالی جمعی در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به ارزش یکصد میلیارد ریال با موفقیت انجام پذیرفت.



پلتفرم تامین مالی جمعی آی بی‌کراد شرکت تامین سرمایه تمدن با هدف حمایت از بنگاه‌های کوچک، متوسط و دانش بنیان در حوزه تولید و خدمات راه اندازی شده است و تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱ موفق به تامین مالی برای ۱۹ طرح شده است.



در طرح‌های تامین مالی جمعی آی‌بی‌کراد بیش از ۵۰۰ سرمایه‌گذار مشارکت نموده‌اند و میزان تامین مالی صورت پذیرفته از زمان فعالیت به بیش از ۳.۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است که بیشترین تامین مالی جمعی در یکسال در میان سکو‌های تامین مالی جمعی می‌باشد.



تامین مالی جمعی، خدمت نوینی در راستای تامین مالی شرکت‌ها است که این امکان را در مدت زمانی کوتاه فراهم می‌کند. آمار و ارقام نشان می‌دهد با بیشتر شناخته شدن این خدمت، درخواست‌های تامین مالی از سوی شرکت‌ها نیز در آخرین فصل سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و با اقبال خوبی از سوی شرکت‌ها و همچنین سرمایه‌گذاران مواجه شد به گونه‌ای که فقط طی اسفند ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۱.۵۰۰ میلیارد ریال تامین مالی جمعی از بستر آی بی کراد صورت پذیرفت.



آی‌بی‌کراد در نظر دارد در سال ۱۴۰۲ با گسترش شبکه سرمایه‌گذاری خود، مجموع تامین مالی طرح‌های این سکو را به ۱۰,۰۰۰ میلیارد ریال برساند.



شایان ذکر است، بازار تامین مالی جمعی به‌دلیل رفع نیاز تامین مالی شرکت‌های خرد و متوسط یکی از بازار‌هایی بوده است که خلاء آن در بازار سرمایه سالیان سال احساس می‌شد. فرآیند‌های چابک و ارکان محدودی که سیاست‌گذاران جهت پاسخ به‌هنگام این بازار به متقاضیان تامین مالی جمعی در نظر گرفته‌اند باعث شد، این بازار به سرعت مورد توجه فعالان اقتصادی و صاحبان سرمایه قرار گیرد.



باتوجه به معافیت مالیاتی برای تامین‌کنندگان طرح و حضور ضامنین از قبیل صندوق‌های پژوهش فناوری و بانک‌ها در حمایت از سرمایه تامین کنندگان باعث شد که این بازار روند صعودی خوبی را شاهد باشد.



در این راستا، شرکت‌هایی که برای توسعه کسب وکار نیازمند تامین مالی هستند، می‌توانند از طریق سکوی تامین مالی جمعی “آی‌بی‌کراد” به نشانی ibcrowd.ir اقدام به تامین مالی کنند.

انتهای خبر

0
0