پایگاه خبری انتخاب
1399/10/06
08:16
#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / احتمال منسوخ شدن تغییر ساعت رسمی کشور / روسیه واکسن کرونای خود را صادر کرد / دو حالت ممکن برای ...

#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / احتمال منسوخ شدن تغییر ساعت رسمی کشور / روسیه واکسن کرونای خود را صادر کرد / دو حالت ممکن برای ایمنی برابر کرونا



در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.




احتمال منسوخ شدن تغییر ساعت رسمی کشور


۲۹ نماینده مجلس طرحی را تدوین کردند که در صورت تصویب آن قانون تغییر ساعت رسمی کشور منسوخ می‌شود و ساعت رسمی کشور به قبل از این قانون برمی‌گردد.




مرگ یک هزارم جمعیت کشور بر اثر کرونا


پیام طبرسی عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: واقعیت این است که تاکنون ۵۴ هزار نفر از هموطنان ما بر اثر کرونا جان باخته‌اند که این آمار باید دو برابر محاسبه شود، چون برخی از فوت شدگان بدون تست بوده‌اند و باید گفت که یک هزارم جمعیت ما به خاطر کرونا در این ۱۰ ماه فوت شده‌اند.




سیدحسن خمینی: خودمان را متولی انحصاری قرایت اندیشه امام نمی دانیم


سیدحسن خمینی گفت: ما نه خودمان و نه هیچ نهادی را متولی انحصاری قرایت و تفسیر شخصیت و اندیشه امام نمی دانیم و هیچ وقت نیز جلو نقل خاطرات از امام را نگرفته ایم؛ گرچه اگر جایی سندی بر خلاف آن داشته باشیم، منتشر می کنیم.




اولین محموله واکسن روسی کرونا به خارج از این کشور صادر شد


«کریل دمیتریف» رییس صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح تولید واکسن روسی به نام اسپوتنیک وی) از ارسال نخستین محموله واکسن اسپوتنیک وی به آرژانتین شامل ۳۰۰ هزار دوز خبر داد. همچنین الکساندر گینزبورگ رییس مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که ۸۵ درصد افرادی که با واکسن «اسپوتنیک وی» واکسینه شده اند هیچ عارضه ای نداشته اند.




زمزمه‌های استعفای پاپ فرانسیس


شبکه تلویزیونی «سی. نیوز» فرانسه به نقل از نزدیکان پاپ فرانسیس ۸۳ ساله از احتمال استعفای رهبر کاتولیک‌های جهان پس از کریسمس خبر داده است.




دو حالت ممکن برای ایمنی برابر کرونا


دکتر «آنتونی فایوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت که برای رسیدن به ایمنی جمعی دربرابر ویروس کرونا، باید حدود ۹۰ درصد از مردم به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند (آنتی بادی طبیعی در بدن آنها ایجاد شود) و یا دربرابر آن واکسینه شوند.




توافق روسیه و پاکستان برای ساخت خط لوله ۱۱۰۰ کیلومتری انتقال گاز


پاکستان ساخت خط لوله ۱۱۰۰ کیلومتری (۶۸۴ مایل) انتقال گاز را در ماه ژوییه با همکاری روسیه آغاز می‌کند. این درحالی است که خط لوله گاز ایران-پاکستان به حال خود رها شده است و پاکستان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به ایران اطلاع داد مادام که این کشور تحت تحریم‌های آمریکاست امکان تکمیل خط لوله ایران- پاکستان وجود ندارد.




تعداد فوتی‌های روزانه به زیر ۱۵۰ نفر رسید


از چهارم تا پنجم دی ۱۳۲ بیمار کرونایی در کشور فوت کردند. ۶ هزار و ۲۱ بیمار جدید هم شناسایی شد که ۹۰۶ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۰۳ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۴۴۰ نفر رسید.



🆔 @Entekhab_ir

انتهای خبر

0
0