بورس پرس
1400/06/08
15:06
معاملات مشکوک لیدر پالایشگاه ها، ۴ سهم سیمانی، دو سرمایه گذاری + ۸ نماد

در روز ریزش ۴۹ هزار و ۴۰۹ واحدی شاخص، لیدر پالایشگاه ها، چهار سهم دارویی، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۸ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با برتری فروشندگان آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با ریزش ۴۹ هزار و ۴۰۹ واحدی، عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۵۲۳ هزارتایی و ثبت رکورد منفی جدید به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۱۱.۳ و ۲۰.۳ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به پالایشگاه بندرعباس با داد و ستد ۲.۷ میلیارد سهم و بانک دی، سایپا، بیمه ملت به همراه ایران خودرو با تقاضای بیش از ۸۵۱، ۶۲۶، ۵۴۹ و ۴۶۶ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۸ تا شش برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، داروسازی الحاوی شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت ۲۸.۴ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۳.۳ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های پالایشگاه بندر عباس ، صنایع کشاورزی و کود زنجان، کارتن ایران ، بیسکویت گرجی، آبادگران کیش ، سخت آژند، شیشه دارویی رازی ، عمران و سازندگی قزوین ، سرمایه گذاری توسعه و عمران اردبیل ، داروسازی اکسیر ، کاشی حافظ، توزیع داروپخش ، ژلاتین کپسول و سرمایه گذاری کوه نور مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور پالایشگاه بندر عباس، چهار سهم دارویی، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۸ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0