ایبنا
1399/12/16
13:57
شاخص کل بورس باز هم قرمز شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۱۷۲ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد به یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۷۴۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۷۹ واحدی به ۱۶ هزار و ۹۰۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه شانزدهم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۳۱ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد به رقم ۳۰۵ هزار و ۱۳۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۲۹ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد، عدد ۴۳۰ هزار و ۹۳۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۱۵ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.



همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۵۳۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۴۰۵ واحد کاهش به رقم ۸۵۴ هزار و ۸۱۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۶۱۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۶۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، فولاد، شستا، شپنا، وبملت و وپاسار با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت، فولاژ، شسپا و شبهرن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۵۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۸ هزار و ۶۲۸ نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسپا(نفت سپاهان) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای نمرینو، شبهرن، چکاوه، غپاک و برکت بود. همچنین نماد معاملاتی وتجارت(بانک تجارت) با ۱.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سغرب، وبملت، فملی، شتران، سفارس و خاهن قرار گرفتند.


پرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، آبادا، ثامید، بوعلی، شپنا، وخارزم، برکت و پترول به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.




انتهای خبر

0
0