تحلیل کاربردی هلالات
1400/04/01
08:40
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 1 تیر *صنایع و شرکت ها 1. شرکت پخش البرز یک ملک در ارومیه را به ارزش 52 میلیارد تومان به مزایده گذاشته و متقاضیان...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۱ تیر



*صنایع و شرکت ها



۱. شرکت پخش البرز یک ملک در ارومیه را به ارزش ۵۲ میلیارد تومان به مزایده گذاشته و متقاضیان تا ۷ تیرماه فرصت دارند که در این مزایده شرکت کنند.



۲. دیران بابت بخشی از محصولات خود (محصولات دارویی اعم از کپسول مولتی ویتامین مینرال و قرص دایمیتیکون و قرص ویتامین سی جویدنی) افزایش نرخ دریافت کرده است.



۳. شپارس می گوید بابت بخشی از محصولات خود افزایش نرخ ۲۵درصد دریافت کرده و از اول تیرماه آن را اجرا می کند.



۴. خاهن، وساپا، ولبهمن، کلوند، فخاس، غشهد، دسینا ۳۱ خرداد ماه گزارشی جهت دعوت سهامداران به مجمع منتشر کردند.



۵. وپاسار در ۱۲ماهه به ۱۹۲۹ ریال سود در شرکت اصلی و ۲۲۲۶ ریال سود در تلفیق رسید. وبصادر نیز ۳۴۴ ریال سود ساخت که با توجه به گزارش های خوب تجارت و ملت، این انتظار به وجود آمده بود.



۶. رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از تعیین قیمت ۶۴۰۰ تومان برای هر کیلوگرم شیرخام با چربی ۳.۲ درصد درب گاوداری خبر داد.



۷. مشاور انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی از احتمال افزایش بیش از ۷۰ درصدی قیمت ماکارونی در سال جاری خبر داد و گفت که تولیدکنندگان برای تعیین قیمت دقیق ماکارونی در سال جاری، منتظر اعلام نرخ گندم صنف و صنعت هستند.



۸. در مجمع شبهرن در خصوص برنامه های صادراتی گفته شد " این شرکت به کشورهای سوریه، پاکستان، افغانستان و کنیا محصول صادر می کند. سال گذشته از ۷۷ میلیون دلار به ۸۱ میلیون دلار رسیده ایم و در سال ۱۴۰۰ به صد میلیون دلار خواهیم رسید. به دنبال مصوبه افزایش قیمت هستیم. گزارش افزایش سرمایه را تهیه کرده و در مجمع مربوطه در این خصوص تصمیم گیری می‌شود." مدیرعامل شرکت گفت " قیمت روغن پایه در یکی دو ماه اینده روند کاهشی خواهد داشت. شرکت در حال افزایش ظرفیت تولید است."



۹. عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه طرح تحول صنعت و بازار خودروی کشور به صحن علنی ارسال شده است، گفت "در این طرح بند مربوط به عرضه خودرو در بورس نیز دیده شده است." عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد مخالفت وزیر صمت با عرضه خودرو در بورس گفت " باید دید نظر نمایندگان مجلس در صحن چیست."



۱۰. نمادهای معاملاتی ثالوند، ثپردیس و ثتران از روز چهارشنبه بازارگردانی می شوند.



۱۱. هفته گذشته چین برنامه های جدیدی برای عرضه فلزات صنعتی از ذخایر داخلی خود اعلام نمود و بدین وسیله قصد دارد قیمت کامودیتی ها را کنترل نماید. برخی از تحلیلگران معتقدند شاید این حرکت در یک دهه اخیر توسط بزرگترین مصرف کننده فلزات دنیا بی سابقه بوده باشد. سازمان ملی ذخایر غذایی و استراتژیک چین در وب سایت خود اعلام کرد که در آینده نزدیک ذخایر مس ، آلومینیوم و روی را از طریق مزایده عمومی به شرکتهای تولیدی عرضه می کند.



۱۲. سنگ آهن ۲۰۷دلار، شمش داخلی چین با مالیات ۷۵۵دلار، شمش CIS هر تن ۶۴۸ دلار.



۱۳. تقی گنجی در خصوص درخواست انجمن برای دریافت مجوز صادرات تایر می گوید "صادرات تایرهای کشاورزی به دلیل حجم و سنگینی این نوع تایرها در اولویت قرار گرفت و مقرر شد، پس از صدور مجوز صادرات این تایرها، نوبت به صادرات انواع دیگر تایر برسد. انتظار انجمن، صدور یک باره مجوز صادرات برای تمامی انواع تایر است.



۱۴. یک فعال بازار جهانی می گوید " حجم بالای عرضه اتیلن و پروپیلن باعث افت قابل توجه قیمت این دو ترکیب در هفته منتهی به ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ شد. انبوه عرضه باعث افت قیمت اتیلن آسیا تا پایین‌ترین حد خود در چهار ماه گذشته شد."



۱۵. امیر صباغ می گوید " بازار LNG دنیا با رشد تقاضا، دچار کسری عرضه شده و قیمت گاز طبیعی در اروپا صعودی است. این موضوع عامل تمرکز این قاره بروی سایر انرژیها مثل زغالسنگ شده است."



بخش دوم / ۱ تیر

انتهای خبر

0
0