آکادمی هلاکوئی
1400/03/13
11:00
تحلیل تکنیکال چیلیز (CHZ)؛ پنج شنبه ۱۳ خرداد

چیلیز در یک محدوده ی قیمتی فشرده زیر…

چیلیز در یک محدوده ی قیمتی فشرده زیر یک ناحیه عرضه که از ۰.۳۰۲ دلار تا ۰.۳۳۸ دلار امتداد دارد ، معامله می شود. حرکت قیمت چیلیز پس از عدم عبور از این ناحیه در ۲۶ مه (۵خرداد) ، به این شکل محدود شد.


CHZ به واسطه افزایش بالقوه ی فشار خرید می تواند خود را به بالاتر از مرز ۰.۲۹۵ دلاری برساند و در صورتی که بتواند یک کندل قاطع ۶ ساعته در بالای سطح قیمت ۰.۳۳۸ دلاری ایجاد کند ، ناحیه عرضه به تقاضا تبدیل خواهد شد.


با این حرکت ،روند صعودی آغاز می شود که چیلیز طبق این روند می تواند با ۳۴٪ رشد سقف نوسان خود در ۰.۴۵۵ دلار دست یابد و اگر خریداران به اندازه کافی مقاومت کنند و بتوانند قیمت را در این سطوح حفظ کنند، ناحیه عرضه موقت در ۰.۴۰۲ دلار به عنوان سطح حمایتی ، عمل خواهد کرد.


بنابراین ، سرمایه گذاران باید به سطوح ۰.۴۰۲ و ۰.۴۵۵ دلار توجه کنند.


نمودار ۶ ساعته جفت ارز CHZ / USDT


همچنین ، الگوی (IOMAP) از این سناریوی صعودی حمایت می کند. بر اساس این الگو مقاومت زیادی در مقابل قیمت چیلیز وجود ندارد.


۱۷۱۰ آدرس نزدیک به ۱.۳ میلیارد CHZ را با قیمت متوسط ۰.۲۶۵ دلار خریداری کرده اند.این آدرس ها با افزودن بالقوه به دادایی های خود ، می توانند چیلیز را از هر گونه فشار فروش کوتاه مدت محافظت کنند.


نمودار IOMAP


سناریوی صعودی محتمل به نظر می رسد، اما تنها می توانیم پس از بسته شدن قاطع قیمت بالاتر از ۰.۳۳۸ دلار ، آنرا تایید کنیم. در غیر این صورت ،اگر قیمت در بالای این سطح قیمتی حفظ نشود، منجر به یک روند نزولی خواهد شد.


چیلیز با کاهش از سطح قیمت ۰.۳۳۸ دلاری ، می تواند حمایت ۰.۲۹۵ دلاری خود را از دست دهد. در این صورت، سناریوی صعودی باطل خواهد شد و باعث افت ۱۵ درصدی قیمت به کف نوسان خود در ۰.۲۵۲ دلار می شود.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.




منبع: fxstreet


انتهای خبر

0
0