بورس۲۴
1400/12/22
19:43
معرفی مردان جدید مهمترین تشکل سرمایه گذاری در ایران

بورس ۲۴ : اعضای جدید کانون نهادهای سرمایه گذاری انتخاب و معرفی شدند...

معرفی مردان جدید مهمترین تشکل سرمایه گذاری در ایران

بورس۲۴ : اعضای جدید کانون نهادهای سرمایه گذاری انتخاب و معرفی شدند.


در مجمع امروز این تشکل خود انتظام مجتبی کباری نماینده گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما با ۳۵۴۰ رای بیشترین آرا را به خود اختصاص داد.


کوروش شمس نماینده سبدگردان پاداش سرمایه نیز با برخورداری از ۳۴۹۸ رای دومین رای کانون را از آن خود کرد.


محمد علی میرزا کوچک شیرازی هم با ۳۴۰۴ رای نفر سوم انتخابات هیات مدیره این کانون شد.


سید جواد میرطاهر مدیرعامل صبا تامین هم با داشتن ۳۳۷۳ رای نفر چهارم انتخابات هیات مدیره این کانون شد ، جعفر جولا نماینده سرمایه گذاری کارکنان مپنا نیز با برخورداری از ۳۱۶۰ نفر بعدی منتخب هیات مدیره بود.


محمد وطن پور نماینده تامین سرمایه سپهر ۳۱۲۴ رای را به خود اختصاص داد تا در کنار محمد مرادی از گروه خدمات آرمان آتی دارای ۲۷۱۳ رای وارد هیات مدیره کانون به عنوان اعضای اصلی شوند.


داود رزاقی از تامین سرمایه نوین با برخورداری از ۲۶۳۰ رای در کنار عبدالعلی عسکری از هلدینگ خلیج فارس با ۱۹۹۵ رای نیز به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره انتخاب و معرفی شدند.


کانون چه اهمیتی است؟

در سال ۱۳۷۹ نهادهای سرمایه‌گذاری در کشور، تشکلی غیردولتی و غیرانتفاعی به نام موسسه توسعه صنعت سرمایه‌گذاری ایران (موسسه) را تشکیل دادند .


این موسسه تا بهمن‌ماه ۱۳۸۶ فعالیت داشت و از آنجا که بر اساس ماده ۵۳ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب آذر ماه ۱۳۸۴، کارگزاران، بازارگردانان، سرمایه‌گذاران و سایر فعالان این بازار مکلف شدند هرکدام نسبت به تشکیل کانون خود اقدام کنند، در آذر ماه ۱۳۸۶ تعداد قابل ‌توجهی از نهادهای سرمایه‌گذاری (۹۸ شرکت) که بسیاری از آن‌ها عضو موسسه مذکور بودند به عنوان هیئت موسس نسبت به تشکیل کانون اقدام کردند. پس از موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) با اساسنامه، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در پانزدهم بهمن ۱۳۸۶ تحت شماره ۲۲۱۹۴ به ثبت رسید و در شانزدهم اسفند ماه ۱۳۸۶ فعالیت خود را با مجوز سبا به دبیرکلی علی ثقفی آغاز کرده و عملا به‌عنوان جایگزین موسسه توسعه صنعت سرمایه‌گذاری ایران نیز تلقی گردید .


در حال حاضر نیز با بیش از ۳۵۰ عضو با دبیرکلی سعید اسلامی بیدگی ادامه فعالیت می‌دهد.

انتهای خبر

0
0