بورس نیوز
1400/06/31
11:56
تحقق طرح تحول دیجیتال در بخش انبارداری فولاد مبارکه

مدیرکنترل مواد شرکت فولاد مبارکه گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت صمت در دولت سیزدهم افزایش سریع میزان بهره‌وری با رویکرد پروژه‌محوری و فرایندنگری است که شرکت فولاد مبارکه با تحقق طرح تحول دیجیتال در بخش انبارداری درصدد تحقق این مهم برآمده است.

فولاد مبارکه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز ، مهدی کفایت، مدیرکنترل مواد شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت صمت در دولت سیزدهم افزایش سریع میزان بهره‌وری با رویکرد پروژه‌محوری و فرایندنگری است که شرکت فولاد مبارکه با تحقق طرح تحول دیجیتال در بخش انبارداری درصدد تحقق این مهم برآمده است.



بیشتر بخوانید: پل روگذر راه‌آهن مجتمع فولاد سبا اهداف لجستیک فولاد مبارکه


وی با بیان اینکه در انقلاب صنعتی چهارم یا صنعت ۴.۰ تحول دیجیتال می‌تواند به افزایش راندمان واحد‌های اقتصادی و صنعتی بینجامد، افزود: شرکت فولاد مبارکه در مسیر اجرای طرح تحول دیجیتال، درصدد تحقق هوشمندسازی انبارداری است تا کالا‌ها به‌صورت هوشمند، دریافت، انباشت، برنامه‌ریزی، برداشت و حمل شوند. با تکیه بر این رویکرد تمام عملیات از تامین‌کننده تا مشتری نهایی با خطایی نزدیک به صفر به‌طور خودکار انجام می‌شود.


مدیرکنترل مواد شرکت فولاد مبارکه گفت: طبق آخرین بررسی انجام‌شده توسط مجله فوربس، ۶۵ درصد از مدیران حوزه لجستیک، زنجیره تامین و حمل‌ونقل به لزوم بازنگری در مدل‌های کسب‌وکار و افزودن انعطاف‌پذیری به آن‌ها اقرار کرده‌اند، چراکه از این طریق می‌توانند از تحویل به‌موقع، کاهش هزینه و پاسخ‌گویی به نیاز‌های متغیر مصرف‌کنندگان اطمینان حاصل کنند.


وی خاطرنشان کرد: به‌واقع ۷۲ درصد از سازمان‌های فعال در حوزه برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر جریان انتقال بار از یک مبدا به مقصد مشخص، بهبود تجربه مشتری را به‌عنوان مزیت کلیدی تحول کسب‌وکار در نظر می‌گیرند؛ به‌عبارتی‌دیگر مسیر افزایش بهبود عملکرد و رضایت مشتری در دیجیتال‌سازی جریان کاری انبارداری قرار می‌گیرد.


مدیر کنترل مواد شرکت فولاد مبارکه اذعان داشت: ازآنجاکه حوزه انبارداری و زنجیره تامین، معدنی ارزشمند از داده‌های ساختاریافته و ساختارنیافته است، فناوری‌های اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و بلاکچین را می‌توان به‌عنوان محرک‌های کلیدی تحول دیجیتال در مدیریت زنجیره تامین، انبارداری و حمل‌ونقل در نظر گرفت؛ به‌طوری‌که با جمع‌آوری داده‌های تولیدشده توسط تجهیزات متصل، نرم‌افزار‌های انبارداری و پیاده‌سازی مدل‌های یادگیری ماشین روی این داده‌ها، کسب‌وکار‌ها می‌توانند شفافیت بیشتری در زنجیره تامین ایجاد کنند و به این ترتیب، هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهند.


وی با تاکید بر اینکه بحث تحول در مدیریت انبار‌های فولاد مبارکه یکی از نیازمندی‌های اساسی مطرح شده است، تصریح کرد: پس از بررسی نمونه‌های جهان‌تراز انجام‌شده در حوزه انبارداری و شناسایی وضعیت موجود شرکت فولاد مبارکه و نواقص آن در این حوزه، ساختاری کلان به‌منظور هوشمندسازی انبار‌ها در راستای تحقق طرح تحول دیجیتال طراحی شده است.


کفایت یادآور شد: نتایج حاصل از انبارداری به روش سنتی در شرکت فولاد مبارکه، منجر به جابه‌جایی اتفاقی کالا‌ها و خطای انسانی می‌شود.


وی تاکید کرد: هنگام درخواست کالا از انبار، به علت نبودن سیستم‌های ردیاب بر روی قطعات، سرعت دسترسی به کالا کم و در نتیجه زمان پاسخ‌گویی به درخواست متقاضیان زیاد است.


مدیر کنترل مواد شرکت فولاد مبارکه با بیان این‌که بدون اجرای طرح تحول دیجیتال در انبارداری، تحویل کالا از انبار با حواله و به‌صورت دستی خواهد بود، متذکر شد: به علت فراموشی ثبت حواله در سیستم، میزان موجودی کالا به‌روزرسانی نمی‌شود و فقدان سیستم‌های قفسه‌بندی مناسب در انبارها، میزان بهره‌برداری از فضا را کاهش می‌دهد.


وی ادامه داد: وجود سیستم‌های ردیابی و کنترل موجودی مبتنی بر اینترنت اشیا باعث افزایش سرعت پاسخ‌گویی به درخواست متقاضیان می‌شود؛ از طرف دیگر میزان موجودی کالا‌ها به هنگام ورود و خروج به انبار، در لحظه به‌روزرسانی می‌شود و میزان خطا کاهش می‌یابد.


کفایت بیان کرد: انبار‌ها مکان‌هایی برای انباشت و نگهداری کالا در سازمان هستند و ازدحام در فضای انبار باعث افزایش هزینه‌های نگهداری، خواب سرمایه و استهلاک کالا‌ها می‌شود و نبود کالا در انبار و طولانی بودن چرخه انبارداری منجر به وقفه در فرایند تولید می‌گردد.


انتهای خبر

0
0