بورس پرس
1400/09/27
12:49
ساختار وزارت صنعت تغییر کرد / تبدیل معاونت صنایع به سه حوزه

ساختار سازمانی وزارت صنعت پس از ۸ سال با تبدیل معاونت صنایع به ۳ معاونت صنایع عمومی، ماشین آلات و حمل و نقل تغییر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ساختار سازمانی وزارت صنعت پس از ۸ سال تغییر کرد که شامل تبدیل معاونت صنایع به معاونت‌های صنایع عمومی، ماشین‌آلات و حمل و نقل بوده و به امضای رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت و میثم لطفی رییس سازمان اداری و استخدامی رسیده است.


بر اساس این گزارش از این پس این وزارتخانه با ۷ معاونت شامل معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار، حقوقی و امور مجلس، صنایع حمل و نقل، صنایع عمومی، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات، معادن و فرآوری مواد و تجارت و خدمات فعالیت خواهد کرد.


همچنین سازمان‌های ایدرو، ایمیدرو، توسعه تجارت، صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، دانشگاه صنایع و معادن، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ، مرکز توسعه تجارت الکترونیک، صندوق ضمانت صادرات ایران، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، صندوق توسعه صنایع دریایی، صندوق توسعه فعالیت‌های معدنی ، ذیل هیچ یک از این معاونت‌ها قرار نداشته و مستقیم زیر نظر وزیر صنعت فعالیت می‌کنند.


دفتر صنایع خودرو، صنایع ریلی و دریایی، صنایع هوایی هم زیر نظر معاونت صنایع حمل و نقل فعالیت خواهند کرد.


دفتر صنایع منسوجات و پوشاک، صنایع غذا و دارو، صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار، لوازم خانگی و اداری و صنایع ورزشی زیر نظر معاونت صنایع عمومی فعالیت خواهند کرد.


دفاتر ماشین آلات و تجهیزات تولید، تجهیزات برقی و الکترونیکی، ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی ساختمانی و معدنی، صنایع نرم افزار و دفتر تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی زیر نظر معاونت صنایع ماشین سازی و تجهیزات فعالیت خواهند کرد.


همچنین دفاتر اکتشاف، بهره‌برداری معادن، صنایع معدنی، شیمیایی و پلیمری و مواد پیشرفته زیر نظر معاونت معادن و فرآوری مواد فعالیت کرده و دفاتر خدمات آماد و توزیع، نگهداری و تعمیر، کسب و کار و خدمات عمومی هم زیر نظر معاونت تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند.


دفاتر برنامه‌ریزی و پایش، فناوری و نوآوری، فناوری داده‌ها و امنیت فضای مجازی، محیط کسب و کار و محیط زیست هم ذیل معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار مشغول به کار خواهند بود. دفتر حقوقی هم زیر نظر معاونت حقوقی و امور مجلس فعالیت خواهد کرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0