کارگزاری سهام بارز
1400/06/30
08:36
⚡️#خبر 🔹اتحادیه اروپا: لغو تحریم‌ها علیه ایران بخش حیاتی برجام است. 🔹 آژانس بین‌المللی انرژی گزارشی از مقدار یارانه پرداخت‌شده به حامل‌های انرژی ...

⚡️#خبر



🔹اتحادیه اروپا: لغو تحریم‌ها علیه ایران بخش حیاتی برجام است.



🔹 آژانس بین‌المللی انرژی گزارشی از مقدار یارانه پرداخت‌شده به حامل‌های انرژی در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر کرده که بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی این آژانس، ایران رتبه نخست را در پرداخت یارانه انرژی جهان به خود اختصاص داده است.سال گذشته میلادی در مجموع ۳۵ میلیارد دلار یارانه در بخش گاز پرداخت شده که از این رقم، ۱۲.۲ میلیارد دلار معادل ۴۰ درصد از یارانه پرداختی جهان در بخش گاز، سهم ایران بوده است.



🔹 در یک سال اخیر بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان پول چاپ شده است. بر اساس آمار بانک مرکزی، حجم پایه پولی در ۱۲ ماه منتهی به مرداد امسال ۱۵۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که بیشتر ناشی از سیاست دولت روحانی در رفع کسری بودجه با چاپ پول بوده است.



🔹سامانه نیما روز گذشته شاهد عرضه حدود ۳۶۷ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بوده است.از عرضه‌های مذکور حدود ۱۶۳ میلیون دلار معامله شده که میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۳۰۳۱ تومان بوده است.

انتهای خبر

0
0