اقتصاد آنلاین
1400/03/29
15:21
بیشترین ارزش معاملات سهام (۲۹خرداد) / شپنا از صدر ارزش معاملات پا پس نمی کشد

امروز معامله‌گرها ۲۵۵میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و ۶.۳درصد از کل سهام تولید و توسعه سرب روی ایرانیان معامله شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ روز جاری در مجموع حدود سه هزار و ۶۶۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شپنا»، «فولاد»، «فرابورس»، «خودرو» و «فملی» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.


در اولین روز هفته معادل ۲۵۵میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۱۶۰میلیارد تومان دوم شد و سهام فرابورس ایران نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.


سهام کمک‌فنر ایندامین (خکمک) با افت ۳۰درصدی و سهام داروسازی جابرابن‌حیان (دجابر) با افت ۱۰درصدی قیمت پس از بازگشایی، کام سهامداران خود را تلخ کردند.


بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که ۶۰۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۴۸۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.


امروز ۶.۳درصد از کل سهام تولید و توسعه سرب روی ایرانیان (فتوسا) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۳۱.۹درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در پنج سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۵نماد نخست اختصاص داشت.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


بیشترین ارزش معاملات 00.03.29
رتبه بندی ارزش معاملات 00.03.29.gif
انتهای خبر

0
0