رمزارز نیوز
1401/05/10
11:30
تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته اول مرداد)

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱ آگوست ۲۰۲۲ بیت کوین بار دیگر به بالای ۲۴ هزار دلار رفت. رالی اخیر بیت کوین پس از… مطالعه مطلب ...

تحلیل تکنیکال بیت کوین

۱ آگوست ۲۰۲۲


بیت کوین بار دیگر به بالای ۲۴ هزار دلار رفت. رالی اخیر بیت کوین پس از آن آغاز شد که اعلامیه کمیته بازار آزاد فدرال نشان داد که ایالات متحده در رکود قرار دارد. پس از انتشار این اخبار، سرمایه‌گذاران به سمت ارزهای دیجیتال هجوم آوردند و باعث شدند که قیمت ارزهای دیجیتال در این مدت افزایش یابد. از آنجایی که قیمت BTC توانست از یک سطح قیمت تکنیکال بگذرد، باید ببینیم که می‌تواند از سطح قیمت دیگری هم عبور کند.


برای اینکه یک رالی به راه بیفتد، ممکن است عوامل فراوانی در میان باشد. یکی از این عوامل، بالا‌‌رفتن شمار سرمایه‌گذارانی است که به قصد پوشش ثروت خود در مواقع نااطمینانی اقتصادی به سمت بازار ارزهای دیجیتال هجوم می‌آورند. اگر این وضعیت ادامه یابد، قیمت ارزهای دیجیتال در روندی صعودی قرار خواهد گرفت.


با این اوصاف، هنوز موانعی بر سر راه صعود قیمت BTC وجود دارد. یعنی حتی اگر رشد قیمت بیت کوین ادامه بیابد، باز هم ممکن است با حرکتی بازگشتی مواجه شود. برای اینکه چنین سرنوشت تراژیکی برای بیت کوین رقم نخورد، لازم است فروشندگان کاملا دست از فروش بکشند و با هولدرهایی بلند‌مدت جایگزین شوند.


هفته گذشته، پس از آن‌که قیمت به ۲۴۵۰۰ دلار رسید، به‌تدریج تنزل پیدا کرد، اما بالای سطح حمایت ۲۲۰۰۰ دلار موضع خود را حفظ کرد. در سطح ۲۲۵۰۰ کف زد و مجددا افزایش یافت و در سطح مقاومتی ۲۳۰۰۰ دلار سرعت گرفت. گاوها توانستند ابتکار عمل را در دست بگیرند و قیمت را به بالای ۲۳۵۰۰ دلار برسانند. حتی از سطح ۲۴۰۰۰ دلار هم عبور کرد و در قیمت ۲۴۵۰۰ دلار معامله می‌شد. در حال حاضر، قیمت بیت کوین بالای ۲۳۰۰۰ دلار است. قیمت جاری بالاتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته است. یک الگوی مثلث انقباضی کوتاه‌مدت با مقاومت ۲۴۰۰۰ دلار در نمودار جفت‌ارز BTC/USD تشکیل شده است. بیت کوین بسیار بالاتر از سطح فیبوناچی اصلاحی ۲۳.۶ ٪ از صعود اخیر خود، یعنی از سطح ۲۰۶۹۶ به ۲۴۱۹۸ دلار، معامله می‌شود. بیت کوین در حوالی ۲۴۰۰۰ دلار با مقاومت مواجه خواهد شد.

btc-and-eth-price-weekly-analysis-5-10

مقاومت اصلی بعدی در قیمت ۲۴۲۰۰ دلار قرار دارد. نزدیک‌شدن به این سطح می‌تواند بر سرعت صعود قیمت BTC بیفزاید. در این صورت، احتمال آن می‌رود که قیمت بیت کوین از سطح ۲۴۵۰۰ دلار هم بگذرد. مقاومت بعدی هم در سطح قیمت ۲۵۰۰۰ دلار در انتظار نشسته است.


اگر بیت کوین نتواند از منطقه مقاومتی ۲۴۰۰۰ دلار عبور کند، ممکن است اصلاحی کاهشی انجام دهد.


حمایت اصلی بعدی در حوالی ۲۳۳۷۰ و ۲۳۳۵۰ دلار قرار دارد. کاهش قیمت بیشتر بیت کوین ممکن است BTC را به سوی سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ ٪ صعود مذکور سوق دهد. اگر قیمت زیر قیمت ۲۲۴۵۰ دلار بسته شود، احتمال دارد روند نزولی جدیدی در پیش بگیرد.


مکدی (MACD) ساعتی در منطقه گاوی از سرعت خود می‌کاهد. شاخص RSI برای جفت‌ارز BTC/USD به سمت ۶۰ در حال اصلاح است. حمایت اصلی سطوح ۲۳۷۴۰ و ۲۳۳۵۰ دلار است. سطوح مقاومتی بعدی هم در قیمت‌های ۲۴۰۰۰، ۲۴۲۰۰ و ۲۵۰۰۰ دلار واقع شده است.


تحلیل تکنیکال اتریوم

۱ آگوست ۲۰۲۲


اتریوم در هفته گذشته توانست حرکت صعودی خود را، که در پی به‌روزرسانی اخیر آغاز شده بود، با کمی افت‌و‌اخیز تداوم بخشد. اتریوم بالای سطح ۱۶۵۰ دلار تثبیت شد و پس از آن، افزایش چشمگیری را آغاز کرد. از چند مانع اصلی که بر سر راه صعودش واقع شده بود گذشت: ۱۶۵۰ و ۱۶۷۵ دلار.


قیمت ETH بیش از ۱۰ ٪ افزایش یافت و توانست از سطح قیمت ۱۷۴۰ دلار هم فراتر رود. گاوها در حرکتی صعودی موفق شدند پرچم خود را حتی در قیمت ۱۸۰۰ دلار هم بکوبند. اوج قیمت چند‌هفته اخیر ۱۷۸۴ دلار بود. اما اصلاح شد و در حال حاضر حوالی ۱۶۸۰ دلار قرار دارد.


قیمت اتریوم به زیر سطح فیبوناچی اصلاحی ۲۳.۶ ٪ از اوج‌گیری اخیرش، یعنی از ۱۶۰۲ به ۱۷۸۴ دلار، تنزل یافت. سطح قیمت ۱۷۰۰ دلار حمایت مهمی بود که در حال حاضر از دست رفته است.


یک روند صعودی اصلی با حمایت ۱۷۰۰ دلار در نمودار ساعتی جفت‌ارز ETH/USD تشکیل شده بود. اگر قیمت اتریوم مجددا بتواند از مقاومت ۱۷۰۰ دلار بگذرد، مقاومت‌های ۱۷۴۰ و ۱۷۵۰ دلار را در برابر خود خواهد داشت.

btc-and-eth-price-weekly-analysis-5-10

مقاومت اصلی در حال حاضر در سطح ۱۷۸۰ دلار شکل گرفته و اگر حرکتی قاطع به بالای این سطح صورت بگیرد، قیمت را به بالا پرتاب خواهد کرد. در این صورت، ممکن است قیمت تا سطح ۱۸۸۰ دلار هم بالا برود.


اگر اتریوم در عبور از مقاومت ۱۷۵۰ دلار ناکام شود، احتمال آن می‌رود که اصلاحی کاهشی در پیش بگیرد. با توجه به اینکه حمایت اصلی ۱۷۰۰ دلار شکسته شده، حمایت بعدی در سطح ۱۶۷۰ دلار قرار دارد. هنگامی که حمایت ۱۷۰۰ دلاری برای اتریوم از دست رفت، قیمت به ۱۶۷۰ رسید که همان سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ ٪ اوج‌گیری مذکور به شمار می‌رود. در صورت از دست رفتن حمایت ۱۶۷۰ دلار، ممکن است تا ۱۶۲۰ دلار عقب‌نشینی کند.


مکدی (MACD) ساعتی جفت‌ارز ETH/USD در حال کاهش سرعت خود در ناحیه گاوی است. شاخص RSI ساعتی برای این جفت‌ارز همچنان بالای ۵۰ است. حمایت اصلی در سطح ۱۶۷۰ دلار قرار دارد و مقاومت اصلی هم در قیمت ۱۷۵۰ دلار واقع شده است.

انتهای خبر

0
0