آکادمی هلاکوئی
1400/03/17
10:42
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

وقتی احساسات حاکم بر بازار نزولی می شود،…

وقتی احساسات حاکم بر بازار نزولی می شود، هر خبر ناخوشایندی، هرچند ناچیز، باعث ایجاد وحشت میان تریدرها و افزایش فشار فروش و در نتیجه کاهش قیمت می شود. این درست همان اتفاقی است که پس از آن که غول رسانه های اجتماعی چین یعنی Weibo، تعدادی از حساب های مربوط به اینفلوئنسرهای فضای رمزنگاری را به حالت تعلیق درآورد افتاد؛ این اقدام باعث ایجاد ترس از سرکوب بیشتر در این کشور شد.


از سوی دیگر، گلدمن ساکس در یادداشتی اخیرا متذکر شده است که طی جلسات آنها با حضور ۲۵ مقام ارشد صندوق های سرمایه گذاری بلند مدت و پوشش ریسک، مشخص شده است که بیت کوین (BTC) آخرین دارایی مورد علاقه برای سرمایه گذاری است.


اگرچه ممکن است این اخبار در کوتاه مدت منفی باشند، اما بعید است مسیر حرکت بلند مدت بیت کوین را تغییر دهد. هم زمان با اصلاح قیمت، سرمایه گذاران سازمانی احتمالا برای محافظت از سبد دارایی های خود در برابر افزایش احتمالی تورم در ایالات متحده، سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه را در دستور کار قرار خواهند داد. از دید اکثر معامله گران، روند نزولی بیت کوین همچنان نمایانگر یک فرصت خرید برای بلند مدت است.


در ادامه این مطلب، نمودارهای ۵ ارز رمزپایه برتر که ممکن است طی چند روز آینده عملکرد بهتری داشته باشند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.


BTC/USDT


روز سوم ژوئن (۱۳ خرداد) بیت کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹۱۲۷ دلار) کاهش یافت اما در نزدیکی خط روند مثلث به حمایت خوبی رسید. این نشان می دهد که گاوها هنگام افت قیمت مشغول خرید و خرس ها با هر بار افزایش قیمت مشغول فروش دارایی های خود هستند.


چارت1 بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

حرکت رونددار بعدی به احتمال زیاد پس از خروج قیمت از این مثلث آغاز می شود. اگر گاوها بتوانند قیمت را به سطوحی بالاتر از خط مقاومت کشانده و در همین سطح حفظ کنند، جفت ارز BTC/USDT می تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۷۱۹۸ دلار) و سپس تا هدف الگوی ۵۲۶۲۲.۹۰ دلار پیشروی کند.


برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و زیر خط روند مثلث شکسته شود، نشان دهنده بیشتر بودن عرضه از تقاضا است که می تواند منجر به افت قیمت به سمت منطقه حمایتی ۳۰ تا ۲۸ هزار دلاری شود.


اگر این منطقه شکسته شود، احتمالا فشار فروش تشدید می شود زیرا ممکن است تریدرهای زیادی که اخیرا خرید کرده اند از پوزیشن های خود خارج شوند. این اتفاق می تواند قیمت را تا تراز ۲۰۰۰۰ دلار کاهش دهد.


چارت2 بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در نمودار ۴ ساعته می بینیم که میانگین های متحرک مسطح شده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) تقریبا بین سطوح ۴۰ تا ۶۰ در نوسان است که نشان دهنده تعادلی نسبی میان خریداران و فروشندگان است.


هرچند، بعید به نظر می رسد که این بلاتکلیفی برای مدتی طولانی ادامه یابد و احتمالا طی چند روز آینده شاهد شکسته شدن قیمت در بالا یا پایین مثلث خواهیم بود. در صورتی که قیمت شکسته شود و بالاتر از مثلث باقی بماند، نشان دهنده آن خواهد بود که وضعیت به وجود آمده به صورت یک الگوی معکوس عمل می کند.


برعکس، اگر قیمت به زیر مثلث شکسته شود، نشان می دهد که فاز تحکیم فعلی یک توقف موقت در یک روند نزولی قدرتمند بوده است. پیش بینی جهت این شکست قیمت دشوار است، از این رو ممکن است معامله گران قبل از آغاز پوزیشن های جدید منتظر وقوع شکست قیمت باشند.


ETH/USDT


روز چهارم ژوئن (۱۴ خرداد)، اتر (ETH) از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۹۰۸ دلار) کاهش یافت و دوباره به یک مثلث متقارن وارد شد. با این حال، نکته مثبت این بود که گاوها هنوز کاملا میدان را خالی نکرده اند و در نزدیکی تراز ۲۵۵۰ دلار فشار خرید را افزایش دادند.


چارت1 اتر - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر خریداران موفق شوند قیمت را به بالای خط مقاومت مثلث سوق دهند، جفت ارز ETH/USDT ممکن است میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را دوباره به چالش بکشد. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت می تواند مسیر حرکت به سمت سطح اصلاحی ۶۱.۸٪ فیبوناچی در تراز ۳۳۶۲.۷۲ دلار را هموار کند.


برخلاف این فرض، اگر یک بار دیگر قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها با قدرت از این مقاومت دفاع می کنند. شکست قیمت زیر تراز ۲۵۵۰ دلار می تواند آن را به خط حمایت مثلث نزدیک کند. شکست قیمت زیر این مثلث اولین نشانه از بازگشت خرس ها به بازی است.


چارت2 اتر - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته جفت ارز ETH/USDT از شکل گیری یک الگوی مثلث صعودی خبر می دهد که با شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از سطح ۲۹۰۶ دلار کامل می شود. در صورت وقوع این اتفاق، این جفت ارز می تواند به تراز ۳۶۰۰ دلار و سپس به هدف الگوی ۴۰۸۳.۲۶ دلار برسد.


در مقابل، اگر قیمت کاهش یافته و زیر خط روند مثلث شکسته شود، این دیدگاه صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد. پس از آن، خرس ها سعی می کنند قیمت را تا مرز ۲۲۰۰ دلار کاهش دهند و سپس به سطح حمایتی مهم ۱۷۷۸.۷۴ دلار برسانند.


ADA/USDT


طی چند روز گذشته کاردانو (ADA) در محدوده ای وسیع بین ۱.۹۴ تا ۱ دلار گیر کرده بود. روز ۴ ژوئن (۱۴ خرداد)، این آلتکوین از مقاومت موجود در این محدوده کاهش یافت و تا میانگین های متحرک افت کرد.


چارت1 کاردانو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

گاوها در حال حاضر در تلاشند تا از منطقه بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۶۶ دلار) و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱.۵۵ دلار) دفاع کنند. اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، نشان می دهد که احساسات حاکم بر بازار بار دیگر مثبت شده و معامله گران هنگام افت قیمت تا میانگین های متحرک برای خرید اقدام می کنند.


شکست مقاومتی قیمت و بسته شدن آن بالاتر از تراز ۱.۹۴ دلار نشانگر بازگشت گاوها به میدان است. اگر قیمت بالاتر از این سطح باقی بماند، جفت ارز ADA/USDT می تواند بالاترین سطح قیمت ثبت شده خود را در تراز ۲.۴۷ دلار بار دیگر لمس کند. شکست قیمت بالاتر از این مقاومت نشان دهنده آغاز مرحله بعدی روند صعودی این ارز خواهد بود.


درصورتی که این جفت ارز روندی کاهشی در پیش بگیرد و به زیر SMA-۵۰ برسد، این دیدیگاه مثبت اعتبار خود را از دست می دهد. در این شرایط، خرس ها سعی می کنند قیمت را تا منطقه حمایتی ۱.۳۳ تا ۱.۲۲ دلار کاهش دهند.


چارت2 کاردانو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته جفت ارز ADA/USDT ، شکل گیری یک الگوی مثلث صعودی را نشان می دهد که با شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از سطح ۱.۹۴ دلار کامل می شود. قیمت هدف در این شرایط، تراز ۲.۸۸ دلار است. با این حال، بعید است که این ارز بتواند مستقیم به سمت این هدف حرکت کند، زیرا خرس ها احتمالا در حدود تراز ۲.۴۷ دلار و رکورد قبلی قیمت، مقاومت سختی از خود نشان می دهند.


میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به کاهش کرده و RSI دقیقا زیر نقطه میانی واقع است و این احتمال سقوط تا خط مثلث را نشان می دهد. شکست قیمت در زیر این حمایت مهم، این روند صعودی را باطل کرده و می تواند منجر به افت قیمت تا مرز ۱.۳۶ دلار و سپس ۱ دلار شود.


SOL/USDT


خرس ها در تلاشند تا رالی اخیر سولانا (SOL) را در سطح اصلاحی ۶۱.۸٪ فیبوناچی در تراز ۴۳.۳۸ دلار متوقف کنند. هرچند این فروشندگان نتوانسته اند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶.۳۹ دلار) بکشانند و این نشان دهنده مثبت شدن احساسات حاکم بر بازار است.


چارت1 سولانا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

روز چهارم ژوئن (۱۴ خرداد)، جفت ارز SOL/USDT از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و دیروز از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۳۹.۴۲ دلار) بازگشت. این نشان می دهد که گاوها برای خرید، منتظر اصلاح بیشتر قیمت نمی مانند.


اگر خریداران موفق شوند قیمت سولانا را به سطوحی بالاتر از ۴۳.۳۸ دلار برسانند، نشان دهنده پایان روند نزولی آن خواهد بود. پس از آن، این جفت ارز می تواند سطح اصلاحی ۷۸.۶٪ فیبوناچی در تراز ۴۹.۹۷ دلار و سپس بالاترین سطح خود در تراز ۵۸.۳۸ را تاچ کند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال افزایش بوده و RSI در قلمرو مثبت قرار دارد. این واقعیت نشان دهنده برتری خریداران در شرایط کنونی می باشد.


اگر قیمت کاهش یافته و به زیر خط روند نزولی برسد، این نمای مثبت اعتبار خود را از دست خواهد داد. سپس این جفت ارز می تواند تا ۲۵.۵۸ دلار و در ادامه، تا مرز ۲۱ دلار کاهش یابد.


چارت2 سولانا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

میانگین های متحرک در نمودار ۴ ساعته افزایش یافته و RSI در منطقه مثبت معامله می شود. این وضعیت نشان می دهد که گاوها دوباره در حال بازگشت هستند. اگر خریداران موفق شوند قیمت را به بالای ۴۳.۳۸ دلار برسانند، مومنتوم این حرکت صعودی احتمالا افزایش می یابد.


برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را بشکند، نشان می دهد که اکنون عرضه بیش از تقاضا است. در چنین شرایطی، این جفت ارز می تواند به ۵۰-SMA و سپس به خط روند نزولی برسد. شکست قیمت زیر خط روند نشان دهنده بازگشت خرس ها به بازی است.


THETA/USDT


در حال حاضر، تتا (THETA) در یک کانال نزولی در حال ترید شدن است. گاوها تلاش کردند روزهای ۴ و ۵ ژوئن (۱۴ و ۱۵ خرداد) قیمت را از خط مقاومت کانال بالاتر برده و در ان سطح حفظ کنند، اما موفق به انجام این کار نشدند. این نشان می دهد که خرس ها با قدرت از این مقاومت دفاع می کنند.


چارت1 تتا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸.۱۹ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و این وضعیت نشان دهنده برتری جزئی گاوها می باشد. اگر جفت ارز THETA/USDT از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را به بالای کانال هدایت کنند.


در صورت موفقیت آنها، می توان نتیجه گرفت که روند نزولی به پایان رسیده و این جفت ارز می تواند یک حرکت صعودی تازه به سمت تراز ۱۳ دلار و سپس به بالاترین قیمت ثبت شده خود در ۱۵.۸۸ دلار را آغاز کند. اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند و در این سطح نگه دارند، این دیدگاه صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند با کاهش تا سطح ۶ دلار همراه شود.


چارت2 تتا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته حاکی از آن است که این جفت ارز در دو نوبت از خط مقاومت کانال پایین آمده است. با این وجود، خرس ها نتوانسته اند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸.۱۹ دلار) بکشانند و این می تواند نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر قیمت باشد.


اگر این جفت ارز از سطح فعلی خود بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را به سمت سطوح بالای کانال هدایت کنند. درصورتیکه آنها موفق به انجام این کار شوند، مرحله بعدی روند صعودی احتمالا آغاز خواهد شد.


از طرف دیگر، اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شکسته شود، این جفت ارز می تواند تا مرز ۵۰-SMA پایین بیاید. شکست قیمت زیر این حمایت، آغاز اصلاح عمیق تر قیمت را نشان می دهد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0