سنا
1401/05/05
14:11
نگاهی به آخرین روز معاملاتی هفته

در جریان معاملات امروز، ۵ امرداد ماه، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۱۷۱ واحد افزایش به رقم ۳۸۹ هزار و ۴۷۳ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۵ هزار و ۲۶۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان پنجمین روز کاری هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۷۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۳۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۴ هزار و ۸۳۰ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۷ هزار و ۶۳۹ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۱ هزار و ۲۵۶ معامله به ارزش یک هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۲۷ هزار و ۷ معامله به ارزش یک هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۳ هزار و ۶۱ معامله به ارزش یک هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال، گروه فرآورده های نفتی با ۱۳ هزار و ۹۷۴ معامله به ارزش یک هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با ۱۴ هزار و ۸۷۸ معامله به ارزش یک ۹۰۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۸۲۲ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با یک هزار و ۲۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۰۷ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۴۱۴ واحد و شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با ۱۴۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۱۴۹ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۱۴۵ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۹۵ واحد، شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با ۵۲ واحد و شرکت گروه مپنا با ۵۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۵ امرداد ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۴۲.۷۸ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۸۶۱ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از یک میلیارد و ۶۴۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۵ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳۲.۴۴ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۶.۳۱ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۴.۶ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۳ واحد و شرکت حمل و نقل گهرترابر سیرجان با ۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۸ واحد، شرکت با ۸ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۵.۸ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵ واحد و شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۴.۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0