تحلیل برای سود
1400/08/29
23:54
📝گزارش بازار شنبه 29 آبان ماه 1400 🔴 بازار سرمایه در نخستین روز معاملاتی هفته، شروعی متعادل و امیدوار کننده داشت. در میانه بازار این صنعت انبوه سا...

📝گزارش بازار شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰



🔴 بازار سرمایه در نخستین روز معاملاتی هفته، شروعی متعادل و امیدوار کننده داشت. در میانه بازار این صنعت انبوه سازی بود که مورد توجه قرار گرفت. هر چه به پایان بازار نزدیک میشدیم قدرتنمایی فروشندگان بیشتر به چشم می آمد و بزرگان بازار به سرعت در مسیر صف فروش حرکت می کردند. در صنایعی همچون نفتی ها، فلزی ها و بانکی ها این مورد بیشتر به چشم می آمد. در نهایت شاخص کل با افت ۲۷ هزار و ۲۹۲ واحدی در ارتفاع ۱ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۴۸۵ واحدی قرار گرفت.



🔴 نمادهای «فولاد» «فارس» « پارسان» « شستا» « کچاد» بیشترین نقش را در افت بازار بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای «شفن» «پترول» «انرژی۳» از معدود تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۲۵۴ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۹ هزار و ۹۸۸ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «آریا» «زاگرس» «بپاس» « کگهر» «شگویا» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «غصینو» «بگیلان» از معدود نماد مثبت در فهرست نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بودند.



🔴 نمادهای «شستا» «انرژی ۳» « فولاد» «پترول» «شبندر» «خگستر» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فجهان» «کرمان» «آریا» «فرابورس» «مدیریت» «گدنا» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۷,۷۶۳ میلیارد تومان بود که ۴,۵۰۹ میلیارد تومان آن (معادل ۵۸ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۷.۷۶ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۷۵۲ هزار واحد بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد منفی ۴۵۸ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۸۹ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۲۶۹ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۰ درصد و حقوقی‌ها ۲۰ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۹۰ درصد و حقوقی‌ها ۱۰ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۵.۵ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۳.۶ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۳.۸ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۶.۲ میلیون تومان بود.



🔴 مجموع صفوف خرید امروز بازار سرمایه ۲۶۴ میلیارد تومان و مجموع صفوف ‌فروش ۴۱۸ میلیارد تومان بود.



🔴 در معاملات امروز ۴۵۲ نماد در محدوده منفی و ۱۶۰ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۶.۸۴ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۸ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « محصولات شیمیایی » « فلزات اساسی » « فعالیتهای کمکی مالی » «خودرو و ساخت قطعات» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «انرژی۳» «فولاد» «شستا» «شبندر» «های وب» «پترول» «آپ» «شفن» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « خبهمن» «پترول» «کرمان» «شبندر» « وبملت» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «انبوه سازی املاک و مستغلات» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «محصولات شیمیایی» «فلزات اساسی» «فراورده های نفتی» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «ثشاهد» «شفن» «گشان» «غپینو» «بموتو» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد» «شبندر» «بپاس» « بوعلی» «فسبزوار» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای «پترول» «ثشاهد» «گشان» ورود پول هوشمند و «انرژی ۳» «پاکشو» «مبین » خروج پول هوشمند داشتند



🔴 نمادهای «تماوند» «خصدرا» شاهد حجم‌های مشکوک در بازار پایه بودند.



برخی اخبار منتشر شده:



🔵 رئیسی: ممنوعیت تردد شبانه لغو شود


رئیس جمهور در جلسه امروز ستاد کرونا گفت: با افزایش کنترل‌های هوشمند می‌توان، محدودیت های غیر هوشمند را کاهش داد؛ ممنوعیت تردد شبانه لغو شود



🔵 نرخ بهره بین بانکی با ۰.۲۴ درصد رشد به ۲۰.۹۴ رسید.

انتهای خبر

0
0