رمزارز نیوز
1401/04/24
11:30
مروری بر بزرگترین سقوط‌های تاریخ بیت کوین!

بیت کوین یکی از بدترین سقوط‌های تاریخ خود را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرد، به طوری‌که از سقف قیمت تاریخی خود یعنی ۶۹… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


بازار نزولی سال ۲۰۱۱ که بیت‌کوین از ۳۲ دلار به ۰.۰۱ دلار رسید! بازار نزولی سال ۲۰۱۵ که بیت کوین از بالای ۱۰۰۰ دلار به زیر ۱۷۰ دلار رسید! بازار نزولی سال ۲۰۱۷ که از ۲۰ هزار دلار تا ۳۲۰۰ دلار کاهش داشت! بازار نزولی سال ۲۰۲۱ که سقوطی از ۶۳ هزار دلار تا ۲۹ هزار دلار را به همراه داشت! بازار نزولی سال ۲۰۲۲ که بیت کوین را از سقف تاریخی ۶۸ هزار دلار تا کف ۱۸ هزار دلار رسانده است! بیت کوین یکی از بدترین سقوط‌های تاریخ خود را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرد، به طوری‌که از سقف قیمت تاریخی خود یعنی ۶۹ هزار دلار تا ۱۸ هزار دلار سقوط کرد.


به گزارش سایت کوین تلگراف، ماه ژوئن ۲۰۲۲ به بدترین ماه بیت کوین از سپتامبر ۲۰۱۱ تبدیل شده است، ضررها در این ماه به ۴۰ درصد رسیده و بیت کوین سنگین‌ترین زیان سه ماهه خود را در ۱۱ سال گذشته ثبت کرده است.


در ادامه، به مرور پنج کاهش شدید قیمت بیت کوین در طول تاریخ می‌پردازیم.


بازار نزولی سال ۲۰۱۱ که بیت‌کوین از ۳۲ دلار به ۰.۰۱ دلار رسید!

در اواخر آوریل ۲۰۱۱ قیمت بیت کوین مقاومت روانی ۱ دلاری خود را شکست و در ۸ ژوئن تا ۳۲ دلار افزایش داشت، اما این صعود دوام نیاورد و ارز دیجیتال برتر جهان تا ۰.۰۱ دلار عقب‌نشینی کرد. البته این فروش و سقوط بیشتر مربوط به انحلال صرافی ژاپنی Mt.Gox به دلیل نقص امنیتی پلتفرم خود و به سرقت رفتن ۸۵۰ هزار بیت کوین بود که نگرانی‌هایی را در مورد امنیت بیت کوین‌های موجود در صرافی‌ها ایجاد کرد.


بازار نزولی سال ۲۰۱۵ که بیت کوین از بالای ۱۰۰۰ دلار به زیر ۱۷۰ دلار رسید!

اواسط آوریل ۲۰۱۳ بود که بیت کوین به ۱۰۰ دلار و در نوامبر همان سال به بالای ۱۰۰۰ دلار رسید، ولی یک ماه بعد به زیر ۷۰۰ دلار بازگشت و با اعلام ممنوعیت تراکنش‌های بیت کوینی در موسسات مالی محلی چین، به نزول خود ادامه داد و طی ۲ سال به اعداد ۳۶۰ و ۱۷۰ دلار رسید که با احساسات عمومی منفی پیرامون بیت کوین این نزول تا آگوست ۲۰۱۵ ادامه داشت. ولی بعد از آن، روند صعودی شد و در ژانویه ۲۰۱۷ قیمت به ۱۰۰۰ دلار بازگشت. این طولانی‌ترین دوره‌ی بازیابی قیمت بیت کوین در تاریخ پیدایش این رمزارز بوده است.

brief-history-Bitcoin-bear-2009-2022

بازار نزولی سال ۲۰۱۷ که از ۲۰ هزار دلار تا ۳۲۰۰ دلار کاهش داشت!

بیت کوین پس از بازگشت به ۱۰۰۰ دلار در ژانویه ۲۰۱۷، تا ۲۰ هزار دلار نیز به صعود خود ادامه داد، اما در سال ۲۰۱۸ به سرعت وارد زمستان کریپتو شد. در دسامبر آن سال، بیت کوین تا ۳۲۰۰ دلار کاهش قیمت داشت.


این زمستان با مشکلات امنیتی در Coincheck، دیگر صرافی ژاپنی آغاز شد، در ژانویه ۲۰۱۸ این صرافی مورد هجوم هکرها قرار گرفت و حدود ۵۳۰ میلیون دلار رمزارز XEM از دست داد.


در ادامه این زمستان غول‌های فناوری مانند فیسبوک و گوگل ممنوعیت تبلیغات عرضه‌های اولیه توکن‌ها را در پلتفرم‌های خود اعلام کردند و همچنین بورس اوراق بهادار آمریکا نیز درخواست‌های مربوط به وجوه قابل معامله در مبادلات بیت کوین را رد کرد.


بازار نزولی سال ۲۰۲۱ که سقوطی از ۶۳ هزار دلار تا ۲۹ هزار دلار را به همراه داشت!

بعد از ۲۰۲۰، بیت کوین نه تنها سقف ۲۰ هزاردلاری خود را پس گرفت، بلکه وارد یک رالی صعودی شد و تا ۶۳ هزار دلار افزایش قیمت داشت، ولی بعد از مدت کوتاهی در یک بازار خرسی کوچک تا ۲۹ هزار دلار در سه ماه افت داشت.


احساسات جهانی منفی، همزمان با نگرانی‌های زیست‌محیطی مطرح‌شده توسط شرکت خودروهای برقی تسلا که بیت کوین را به عنوان پرداخت در ماه می کنار گذاشت، تشدید شد. ولی سه ماه بعد، ماسک اعتراف کرد که حدود ۵۰ درصد از استخراج بیت کوین از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود.

brief-history-Bitcoin-bear-2009-2022

بازار نزولی سال ۲۰۲۲ که بیت کوین را از سقف تاریخی ۶۸ هزار دلار تا کف ۱۸ هزار دلار رسانده است!

در اواخر سال ۲۰۲۱ بود که بیت کوین شروع به از دست دادن ارزش خود کرد و وارد روند نزولی شد. درکنار این نزول، بحران استیبل کوین‌های الگوریتمی، به ویژه TUSD (در اکوسیستم ترا) در ماه می، باعث بروز احساسات شدیدا منفی و تاثیر دومینویی بر اخبار منفی بازار شد. در نظر داشته باشید که استیبل کوین ترا رده سوم در میان استیبل کوین‌ها را داشت و نمی‌شد از کنار این خبر به راحتی عبور کرد.


در حال حاضر، از ثبت اوج تاریخی قیمت بیت کوین هشت ماه می‌گذرد و هنوز مشخص نیست که بیت کوین چه زمانی دوباره قله‌های قیمتی را فتح خواهد کرد.


انتهای خبر

0
0