آکادمی هلاکوئی
1400/07/14
08:30
کازماس شاهد ۱ میلیون انتقال در ماه در سراسر اکوسیستم است

شبکه میان زنجیره ای کازماس(Cosmos)با پروژه هایی که…

شبکه میان زنجیره ای کازماس(Cosmos)با پروژه هایی که همراه آن اجرا می شود به طور پیوسته در حال رشد است و از نظر فعالیت به نقطه عطفی رسیده است.


پروتکل ارتباطی Blockchain Inter (IBC) که بخش اصلی اکوسیستم Cosmos است ، طی یک ماه گذشته با افزایش بیش از یک میلیون انتقال ، شاهد افزایش فعالیت بوده است.


Cosmos بخش IBC را در ماه مارس(اسفند ۱۳۹۹) راه اندازی کرد تا بتواند تامین مالی غیر متمرکز میان زنجیره ای( cross-chain) و نقل و انتقالات NFT را فعال کند. طی شش ماه گذشته ، این پروژه به طور قابل ملاحظه ای رشد کرده و پروژه های جدید و بلاکچین را وارد اکوسیستم کرده است.


سایر پروژه های قابل توجهی که بر روی پروتکل کار می کنند شامل Terra ، Band ، Kava و بخش Chaorsnet در THORchain است.


کاوشگر اکوسیستم Mapofzones Cosmos نشان می دهد که طی ۳۰ روز گذشته ۱.۰۷۱.۱۳۲ انتقال در IBC انجام شده است.


بازار ساز خودکار Osmosis مسئول ۴۴ درصد از کل انتقال پروتکل IBC است ، در حالی که زنجیره های کازماس ۳۰۷،۸۵۵ انتقال یا ۲۹ درصد از کل IBC را در ۳۰ روز گذشته ثبت کرده اند.


استاندارد IBC یک روش مطمئن برای تبادل داده ها بین بلاکچین های مستقل را در حین مقیاس بندی از طریق sharding و sidechains برای برنامه های مختلف ارائه می دهد. Cosmos تنها یک شبکه از تعداد زیادی است که بر روی پروتکل IBC کار می کنند.


پرداخت دارایی های دیجیتال و ارائه دهنده کیف پول Crypto.com نیز در شبکه Cosmos اجرا می شود. در اواخر ماه سپتامبر(اوایل مهر) ، پلتفرم و بازار NFT خود را راه اندازی کرد که باعث پیشرفت بیشتر شد.


در ماه ژوئن(خرداد) ، پلتفرم Kava DeFi در Cosmos راه اندازی شد که به سپرده های Binance Coin امکان می دهد وام های وثیقه را در استیبل کوین USDX خود دریافت کنند.


Cosmos همچنین بر روی فناوری مقیاس گذاری رول آپ کار می کند تا به توسعه دهندگان اجازه دهد تا بلاکچین های مبتنی بر Cosmos را به صورت رول آپ ایجاد کنند که می توانند در مناطق IBC مستقر شوند. در توییتی در ۶ اکتبر(۱۴ مهر) ، توضیح داد که فناوری مقیاس بندی به نام Optimint جایگزینی برای فریمورک فعلی Tendermint است که بر اساس آن ساخته شده است.


طبق اعلام CoinGecko ، کازماس توکن خود به نام ATOM دارد که این توکن طی ماه گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است و تنها ۱۹ درصد از بالاترین رکورد ۲۰ سپتامبر(۲۹ شهریور) ۴۴.۴۲ دلار کاهش یافته است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0