بورس پرس
1401/03/11
00:02
های وب پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۶۰ درصدی داد/ تغییر در برنامه "فولاد"

های وب پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۶۰ درصدی از سود انباشته داد و فولاد مبارکه هم با تغییر برنامه، افزایش سرمایه قبلی را از ۹۵ به ۸۱ درصد کم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، آخرین رویدادهای مربوط به تامین مالی شرکت ها از بازار سرمایه درحالی با تصویب افزایش سرمایه ۲۰۴ درصدی کاشی تکسرام از محل سود انباشته و از ۲۹.۴ به ۸۹.۶ میلیارد تومان همراه شده که شرکت داده گستر عصر نوین هم از پیشنهاد افزایش سرمایه خبر داد.


براساس این گزارش، " های وب" در نظر دارد سرمایه ۸۳۴ میلیارد تومانی را از محل سود انباشته به ۳ هزار میلیارد تومان معادل ۲۶۰ درصد برساند و صرف جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و عدم خروج نقدینگی و همچنین استفاده از معافیت مالیاتی کند.


همچنین فولاد مبارکه درحالی اسفند سال گذشته از برنامه افزایش سرمایه ۹۵ درصدی از سود انباشته و از ۲۹.۳ به ۵۷ هزار میلیارد تومان خبر داده بود که در تصمیمی جدید ، میزان افزایش سرمایه را کاهش داد و به ۸۱ درصد رساند.


به این ترتیب سرمایه اسمی "فولا" درصورت طی مراحل قانونی بعدی از ۲۹.۳ به ۵۳ هزار میلیارد تومان و از همان محل سود انباشته خواهد رسید تا در صورت انجام پس از شستا به دومین شرکت بزرگ بورس از لحاظ سرمایه اسمی تبدیل شود.


هدف از این اقدام هم تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا (احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت اسمی ۹۱۴ مگاوات) خرید دارایی‌های سرمایه‌ای (۵۰ دستگاه لکوموتیو) جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌‌های سرمایه‌پذیر و جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته (خرید سهام) تحصیل سرمایه‌گذاری‌های جدید (خرید سهام جدید) تامین بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز شرکت اعلام شده است.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0