کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/05/26
13:22
✅کاهش ۸هزار واحدی شاخص کل بورس 📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۸۱۰۴ واحد افت کرده و در رق...

✅کاهش ۸هزار واحدی شاخص کل بورس



📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۸۱۰۴ واحد افت کرده و در رقم یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحد متوقف شد.


🔷️از سویی شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۴۵۲ واحد رشد به رقم ۳۹۹ هزار و ۷۶ واحد رسید. معامله‌گران در این بازار ۳۹۶ هزار معامله به ارزش ۴۴ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️گفتنی است که صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشتری تاثیر منفی را روی بورس ایجاد کردند.


🔷️شاخص کل فرابورس نیز ۵۷ واحد کاهش یافته و در رقم ۱۹ هزار و ۴۴ واحد متوقف شد. فعالان در این بازار ۱۵۸هزار معامله به ارزش ۹۳هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️لازم به ذکر است که پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول، پالایش نفت لاوان، و پالایش نفت شیراز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل بیمه پاسارگاد و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایرنمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس ایجاد کردند.


#گزارش_بازار



انتهای خبر

0
0