بورس۲۴
1401/05/02
17:43
پیش بینی بورس فردا ۳ مرداد ۱۴۰۱/ در انتظار بازگشایی بازارهای جهانی

اگرچه بررسی روند عرضه و تقاضا حاکی از آن است که طبیعتا بخشی از عرضه های امروز به ابتدای معاملات فردا سرایت خواهد کرد، اما چگونگی بازگشایی بازارهای جهانی در روز آتی، می تواند در ادامه به روند معاملات جهت دهد.

پیش بینی بورس فردا 3 مرداد 1401/ در انتظار بازگشایی بازارهای جهانی

بورس۲۴ : بورس تهران بر خلاف روز گذشته، معاملات روز جاری را کم رمق و با افزایش تحرکات سمت عرضه آغاز کرد. به طوری که از همان ابتدا شاهد حرکت اغلب نمادها در مدار منفی بودیم. بدین ترتیب در شرایطی که حتی بازگشایی مثبت نمادهای شاخص پالایشی در محدوده های بالای دامنه نوسان نیز نتوانست به سمت تقاضا جانی دوباره دهد و با وجود آنکه بخشی از افت شاخص کل به واسطه بازگشایی این نمادها جبران شد، اما تا انتهای معاملات نشانه ای مبنی بر بازگشت سمت تقاضا در کلیت بازار سهام مشاهده نشده و بدین ترتیب شاخص کل در یک روز کسل کننده با افت حدود ۹۷۰۰ واحدی و شاخص هم وزن با کاهش ۴۵۰۰ واحد روبرو شدند. ارزش معاملات خرد باز هم چنگی به دل نزد و در محدوده ۲۶۰۰ همت قرار گرفت. روند خروج نقدینگی حقیقی نیز با ثبت خروج ۳۸۰ میلیارد تومان تداوم یافت.


بورس در دومین روز مرداد ماه هم روز سختی را پشت سر گذاشت و در شرایطی که می بایست به جهت انتشار گزارشات جذاب بهاری و بازگشایی تدریجی نمادهای بزرگ آن هم با قیمت های جذاب و نسبت های قیمت به درآمد پایین، حال و هوای بازار بهتر شود، اما به جهت ریسک های موجود که در گزارشات پیشین به طور مکرر از آنها صحبت کردیم، فشار فروش حتی در نمادهای با نسبت‌‌های قیمت به درآمدی کاملا پایین هم مشهود بود.


با این وجود تنها صنعتی که توانست تا حدودی تقاضای بهتری را شاهد باشد، گروه پالایشی بود که با بازگشایی نمادهای شبندر و شپنا در محدوده بالای دامنه نوسان، حال و هوای بهتری داشت. با این حال عموم نمادهای این صنعت پرپتانسیل نیز تحت تاثیر ترس و جو منفی حاکم بر بازار با افت قیمتی همراه شدند.


حال اگرچه بررسی روند عرضه و تقاضا حاکی از آن است که طبیعتا بخشی از عرضه های امروز به ابتدای معاملات فردا سرایت خواهد کرد، اما چگونگی بازگشایی بازارهای جهانی در روز آتی، می تواند در ادامه به روند معاملات جهت دهد.


متن کامل چشم انداز بازار فردا را اینجا بخوانید.

انتهای خبر

0
0