بورس۲۴
1399/12/16
16:16
مقایسه افت بورس با ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت

شاخص بورس ۲.۳ درصد، دلار ۱.۵ درصد و سکه ۶ درصد افت را در هفته گذشته نصیب سرمایه‌گذاران خود کردند.

بورس۲۴ : شاخص بورس ۲.۳ درصد، دلار ۱.۵ درصد و سکه ۶ درصد افت را در هفته گذشته نصیب سرمایه‌گذاران خود کردند.


بررسی بازدهی بازارهای سرمایه، ارز و طلا نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته شاخص بورس با ثبت بازدهی بیش از ۱۲۹.۷ درصدی بیشترین سود را نصیب سرمایه‌گذاران این بازار کرده است.


این در حالی است که در این مدت سرمایه‌گذاران بازار ارز(دلار) ۵۵.۱درصدو خریداران سکه طلا ۷۷.۲۴درصد سود کسب کرده‌اند.


همچنین در هفته گذشته(منتهی به ۱۵ اسفند) شاخص بورس کاهش ۲.۳درصدی داشته است و دلار نیز ۱.۵ و سکه ۶ درصد افت را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: منسوجات با ۱۹.۶ درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۲.۶ درصد، استخراج کانه‌های فلزی با ۲ درصد، سیمان، گچ و آهک با ۰.۷ و محصولات کاغذی با ۰.۶ درصد بیشترین تاثیر مثبت و دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۵.۶ درصد، شرکت‌های چندرشته‌ای با ۴.۹ درصد، خدمات فنی و مهندسی با ۴.۴ درصد، خودرو و ساخت قطعات با ۴.۳ درصد و مخابرات با ۴.۲ درصد بیشترین کاهش و تاثیر منفی در نماگر بازار بورس را در این مدت به ثبت رساندند.


همچنین در هفته‌ای که گذشت صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۴۱۲۵میلیون سهم، خودرو و ساخت قطعات با ۲۱۲۳میلیون سهم، فلزات اساسی با ۱۳۳۴میلیون سهم، استخراج کانه‌های فلزی با ۱۲۱۵ میلیون سهم، فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای با ۹۶۷میلیون سهم، سیمان، گچ و آهک با ۵۲۹میلیون سهم، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی با ۵۰۰ میلیون سهم، سرمایه‌گذاری‌ها با ۴۷۰میلیون سهم، محصولات شیمیایی با ۴۴۹میلیون سهم، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۴۲۲میلیون سهم به ترتیب بیشترین حجم معاملات هفتگی را به نام خود ثبت کردند.


گفتنی است شاخص بورس ابتدای امسال حرکت خود را از ارتفاع ۵۱۲ هزار و ۹۰۱ واحد، دلار از نرخ ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان و سکه از نرخ ۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان آغاز کرده و در پایان هفته گذشته شاخص بورس در ارتقاع یک میلیون ۱۷۷هزار و ۹۱۷واحد، دلار در قیمت ۲۴هزار و ۹۷۰تومان و سکه در قیمت ۱۰میلیون و ۶۷۰هزار تومان قرار گرفته‌اند.


انتهای خبر

0
0