سنا
1400/09/29
13:26
رنگ سبز شاخص‌های منتخب بورسی در واپسین روزهای زرد

در جریان معاملات امروز (دوشنبه، بیست و نهم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۹ هزار و ۸۴۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴۰۶ واحد افزایش، به رقم ۳۴۳ هزار و ۹۰۱ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۹۹۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۱۱ هزار و ۲۷۴ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۷ هزار و ۳۱ واحدی را تجربه کردند.


همچنین گروه شیمیایی با ۳۰ هزار و ۳۳۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۴ هزار و ۱۱۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۴ هزار و ۶۷۰ معامله به ارزش یک هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال، گروه اداره بازارهای مالی با ۲۱ هزار و ۲۱۰ معامله به ارزش یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۷ هزار و ۵۶۹ معامله به ارزش ۹۴۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۸۳۲ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۹۷۲ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷۱۸ واحد، بانک ملت با ۶۹۴ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۵۲۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت بورس کالای ایران با ۱۶۹ واحد، گروه دارویی برکت با ۱۴۳ واحد، شرکت ایران خودرو با ۱۳۵ واحد، بانک کارآفرین با ۱۱۹ واحد و شرکت سابر اشخاص بورس انرژی با ۱۰۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0