بورس پرس
1401/02/10
10:50
۱۵۰ هزار نفر در سجام طی فروردین ثبت نام کردند/ آمادگی واریز سودهای رسوبی

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی از ثبت‌نام بیش از ۱۵۰ هزار نفر طی فروردین در سامانه سجام و آمادگی دریافت و واریز سودهای سنوات گذشته شرکت‌ها به حساب سهامداران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمد باغستانی از ثبت‌نام بیش از ۱۵۰ هزار نفر در سامانه سجام طی نخستین ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد و اعلام کرد: اقدامات مختلفی در دستور کار سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گرفت که لازمه انجام این تصمیمات جدید، ثبت‌نام سهامداران در سامانه سجام است. تحت تاثیر چنین اتفاقی تعداد ثبت‌نام کنندگان در این سامانه از ۴۰ میلیون سهامدار عبور کرد.


زیر ساخت‌های فنی و سخت افزاری پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام مهیا شده اما سهامداران باید هر چه سریع‌تر در این سامانه ثبت‌نام کنند تا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بتواند سال جاری سود ناشران را از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت کند. سال گذشته ۲۹۰ شرکت سود سهام را از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت کردند. از ابتدای سال هشت شرکت سود سهام را از این طریق پرداخت کرده‌اند و پنج شرکت نیز در مراحل تکمیل مدارک و فرایندهای اجرایی پرداخت توزیع سود قرار دارند.


تکمیل زنجیره پرداخت سود سهام


خوشبختانه با تلاش کارشناسان و متخصصان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت سود سهامداران حقوقی شرکت‌ها نیز فراهم شده تا زنجیره پرداخت سود سهام شرکت‌ها تکمیل شود. سپرده‌گذاری مرکزی سود ۹۴ درصد سهامداران شرکت پلیمر آریا ساسول را چهارشنبه گذشته پرداخت کرد. برای نخستین بار سود سهامداران حقوقی یک شرکت شامل صندوق‌های سرمایه گذاری، سبدگردان ها و .. به حساب آنها واریز شد. سهامدارانی که سود شرکت پلمیر آریا ساسول به حساب آنها واریز نشده، می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، سود را از این طریق دریافت کنند.


دریافت سود سنواتی شرکت‌ها


دریافت سود سنواتی شرکت‌ها یکی از دغدغه ها و مطالبات اصلی سهامداران در طول سال‌های اخیر بود که خوشبختانه این شرکت زیرساخت‌های فنی لازم را برای رفع این مشکل فراهم کرد. پیرو نامه سازمان بورس به همه ناشران بازار سرمایه مبنی بر اجرایی شدن فرآیند پرداخت مطالبات سنواتی سهامداران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آمادگی دارد سودهای سنوات گذشته شرکت‌ها را دریافت و به حساب سهامداران واریز کند که بطور حتم این موضوع منجر به افزایش رضایتمندی سهامداران خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0